یک کارشناس اقتصادی درباره وزاری پیشنهادی پزشکیان به مجلس می گوید: باید شرایطی فراهم شود تا روابط اقتصاد ایران با دنیا برقرار شود و اگر این کار انجام نشود موفقیت کابینه اقتصادی دولت دشوار خواهد بود

به گزارش همشهری آنلاین، سیدبهاءالدین حسینی هاشمی، اقتصاددان درباره وزرای پیشنهادی دولت به مجلس به همشهری آنلاین گفت: یکی از مهم‌ترین عوامل در موفقیت اعضای اقتصادی کابینه این است که این افراد از نظر دیدگاه‌های اقتصادی، سیاست‌ها و راهبردها با بقیه وزرا همسو باشند که قطعا نقش زیادی در موفقیت کابینه دارد، اما پیش‌زمینه موفقیت این افراد اتصال اقتصاد ایران با دنیاست.

او با بیان اینکه تمرکز دولت چهاردهم بر معیشت و اقتصاد است، افزود: با توجه به چنین سیاستی، علی‌القاعده این افراد باید با هم همسو و هم‌جهت باشند، اما فعلا نمی‌توان درباره همسو بودن این افراد اظهارنظر کرد، مگر زمانی که که این افراد در مجلس حضور پیدا کنند و برنامه‌های خود را ارائه دهند.

بیشتر بخوانید:

جزئیات مهم از کابینه پیشنهادی پزشکیان؛ جوانترین و پیرترین وزیر | از دولت روحانی و رئیسی چند نفر معرفی شدند؟ | چهره هایی که برای بار اول وزیر می‌شوند

آخرین جزئیات از وضعیت وزیران پیشنهادی دولت پزشکیان | جلسات رای اعتماد ۳شیفت برگزار می‌شود

او اضافه کرد: با اینکه همسو بودن اعضای کابینه بسیار مهم است تا زمانی که مشکلات سیاست خارجی رفع و روابط اقتصاد ایران با دنیا برقرار نشود، نمی‌توان انتظار داشت که اعضای کابینه کار چندان خاصی انجام دهند.

این اقتصاددان تصریح کرد: البته مدیریت به‌معنای به‌کارگیری علم و منطق در اداره، تصمیم‌گیری و اجرا در هر شرایطی ازجمله شرایط سخت می‌تواند کارساز باشد، اما عامل اصلی توسعه اقتصادی در ایران بهبود روابط خارجی است، چراکه ما کشوری هستیم که اقتصادمان از زمان قاجار تاکنون براساس روابط بین‌الملل رشد کرده است.

منبع: روزنامه همشهری