یک دهه است که تاکسی‌های اینترنتی شرایط حمل‌ونقل مسافر در شهرها را تغییر داده‌اند. این کسب‌وکارها با اتکا به ظرفیت خود شهروندان و ایجاد بستری برای فعالیت رانندگان، استانداردی تازه در سفرهای شهری و بین‌شهری ایجاد کردند.

در این نوشته قرار است در رابطه با بهترین ماشین برای کار در تاکسی اینترنتی صحبت کنیم.

معیارهای انتخاب بهترین ماشین برای کار در تاکسی اینترنتی

اگر به فکر فعالیت به عنوان سفیر در تاکسی اینترنتی هستید، باید ماشینی را انتخاب کنید که هم راحتی مسافران را تضمین کند و هم بتواند به لحاظ فنی برای شما رضایت‌بخش باشد.

از جمله معیارهای انتخاب بهترین ماشین برای کار در تاکسی اینترنتی می‌توان موارد زیر را نام برد:

  1. استهلاک پایین

اولین و مهمترین نکته در انتخاب ماشین، استهلاک پایین وسیله نقلیه است. سفیران تاکسی اینترنتی ممکن است روزانه 8 تا 10 ساعت در شهر کار کنند.

به همین خاطر باید ماشینی را انتخاب کنند که به نسبت این زمان استهلاک پایینی داشته باشد.

  1. مصرف سوخت پایین

سهمیه‌بندی سوخت و همچنین عرضه دو نرخی بنزین، باعث شده مصرف سوخت به یکی از معیارهای مهم انتخاب بهترین ماشین در تاکسی اینترنتی تبدیل شود.

حتما موقع خرید وسیله نقلیه به میزان مصرف سوخت آن دقت کنید. همچنین انتخاب ماشین‌های دوگانه‌سوز می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

  1. راحتی مسافر

اگر می‌خواهید به عنوان سفیر در تاکسی اینترنتی امتیاز بالایی کسب کنید، حتما ماشینی را انتخاب کنید که فضای جادار و راحتی برای نشستن مسافران داشته باشد.

جای پا، صندلی‌های راحت و اتاق بی‌صدا از جمله معیارهایی است که هنگام انتخاب ماشین باید به آن توجه کنید.

  1. لوازم یدکی ارزان

هرچه قدر هم استهلاک ماشین پایین باشد، بالاخره گذر رانندگان به تعمیرگاه می‌افتد. چه برای تعمیرات و چه برای تعویض لوازم مصرفی خودرو.

پس بهتر است ماشینی را انتخاب کنید که لوازم یدکی در دسترس و ارزانی داشته باشد.

معرفی بهترین ماشین برای کار در تاکسی اینترنتی

با توجه به معیارهای گفته شده، در ادامه چند ماشین مناسب برای فعالیت در تاکسی اینترنتی را به شما معرفی می‌کنیم.

  1. پراید

مصرف سوخت پایین ( حدودا 7 لیتر در هر 100 کیلومتر)، لوازم یدکی ارزان، استهلاک کم و فضای قابل قبول اتاق باعث شده پراید به یکی از گزینه‌های پردرخواست سفیران برای کار در تاکسی اینترنتی بدل شود.

البته در بازار مدل‌های مختلفی از پراید وجود دارد. سعی کنید مدل‌های بالاتری را انتخاب کنید تا مسافران نیز از ماشین رضایت داشته باشند.

  1. تیبا

تیبا نسخه به‌روز شده پراید است. ماشینی با مصرف سوخت حدودا 9 لیتر در هر 100 کیلومتر که لوازم یدکی بعضا مشابهی با پراید دارد.

بدنه ماشین، اتاق و همچنین مشخصات فنی موتور تیبا نسبت به پراید بهبود پیدا کرده‌است. به همین خاطر اگر به دنبال بهترین ماشین برای کار در تاکسی اینترنتی هستید، تیبا گزینه مناسبی است.

  1. پژو 405

یکی از گزینه‌های پردرخواست از بین خودروهای ایرانی برای سفیران تاکسی‌های اینترنتی، پژو 405 است. ماشینی که بیش از 20 سال است در بازار داخلی خرید و فروش می‌شود.

پژو 405 با مصرف سوخت حدودا 10 لیتری در هر 100 کیلومتر، اتاقی جادار و صندلی‌های قابل قبولی دارد.

  1. کوییک

‌یکی دیگر از خودروهای پرطرفدار تولید سایپا در بین سفیران تاکسی اینترنتی، کوییک است. این ماشین هم رده با خودروهای تیبا و پراید است.

مصرف سوخت کمتری از تیبا دارد و مدل‌های مختلفی از آن با آپشن‌های متفاوت در بازار موجود است.

  1. سمند

اگر به صفحه ثبت نام سفیران در تاکسی اینترنتی مراجعه می‌کنید و قرار است بازار کار رانندگی را امتحان کنید، سمند ماشین مناسبی برای شما است.

سمند نیز در بازار مدل‌های مختلفی دارد. اما سیستم تعلیق خوب، بدنه مستحکم، مصرف سوخت معقول و قطعات یدکی در دسترس ویژگی‌های مناسب سمند است.

  1. رانا، دنا، تارا

تاکسی‌های اینترنتی برای مسافرانی که می‌خواهند سفر راحت‌تر با ماشین‌های بهتر را تجربه کنند، گزینه پلاس را در نظر گرفته‌است.

ماشین‌هایی مانند رانا، دنا و تارا گزینه خوبی برای فعالیت در گزینه پلاس تاکسی‌های اینترنتی هستند.