نماینده قروه گفت: وزیر پیشنهادی نفت کرچه موضوعی گرانی بنزین را به عنوان مسأله‌ای مهم در جامعه مطرح کردند اما طرح و برنامه‌ای برای لزوم و ضرورت گرانی بنزین ندارند، به عبارتی در برنامه ایشان گرانی حتمی و قطعی برای بنزین نیست.

به گزارش همشهری آنلاین، پس از اعلام نفرات معرفی شده از سوی دولت چهاردهم جهت حضور در مناصب وزارتخانه‌ها، موضوع بررسی کمیسیون‌های مجلس درباب سنجش افراد معرفی شده آغاز شده و در این باب برای خبردار شدن از کم و کیف اوضاع کمیسیون‌ها و بررسی‌های به عمل آمده با محمدرسول شیخی زاده، نماینده قروه و دهگلان گفت‌وگویی داشتیم که در ادامه می‌خوانید.

بحث‌های مهم در کمیسیون بهداشت

شیخی‌زاده در ابتدا گفت: در این دو روز وزیر پیشنهادی بهداشت، ْآموزش و پرورش، امور خارجه، نیرو، نفت، میراث فرهنگی و راه و شهرسازی جلساتی در کمیسیون بهداشت و درمان داشتند و در این راستا برنامه‌های خود را ارائه دادند و اعضای کمیسیون هم با آن‌ها بحث‌های مهم و جدی را مطرح کردند.

چالشی مختصر درمورد گرانی بنزین

وی افزود: تا اینجای کار با وزرای پیشنهادی مشکل و چالشی را نداشتیم و تنها با وزیر نفت درباره گرانی بنزین به شکل کلی یکسری چالش‌ها و بحث‌ها مطرح بود. ایشان کرچه موضوعی گرانی بنزین را به عنوان مسأله‌ای مهم در جامعه مطرح کردند اما طرح و برنامه‌ای برای لزوم و ضرورت گرانی بنزین ندارند، به عبارتی در برنامه ایشان گرانی حتمی و قطعی برای بنزین نیست، این چیزی است که باید به آن اشاره کرد.

این نماینده مجلس ادامه داد: تا الآن اتفاق خاصی که بخواهد دید نمایندگان را نسبت به وزاری پیشنهادی منفی کند و فضا را به سمت و سویی ببرد که بخواهند نمایندگان به آن‌ها رأی عدم اعتماد بدهند وجود ندارد.

جنسیت معیار انتخاب وزیر نیست

شیخی‌زاده درباره تنها خانم وزیر پیشنهادی و اینکه وضعیت ایشان در نظر نمایندگان مجلس به چه شکل است گفت: خانم مالواجرد طی جلسه‌ای که با کمیسیون بهداشت و درمان داشته است برنامه‌ها و طرح‌های خود را ارائه داده است. با ایشان بحث‌های جدی و حساسی مطرح شده که در کل برنامه و رویکرد ایشان مورد استقبال کمیسیون قرار گرفته است. حقیقت آن است که جنسیت نمی‌تواند به عنوان یک معیار برای رد یا تأیید وزرا قرار گیرد. من اعتقاد دارم که اگر یک نفر مدیر باشد مرد و زن بودنش چندان اهمیتی ندارد و مدیریتش میتواند امورات را پیش ببرد. من عقیده دارم خانم مالواجرد میتواند این مدیریت را به سرانجام برساند و حتی مدیریتی به مراتب بهتر از قبل را به نمایش بگذارد.