افزایش قیمت برق در پاکستان از سال ۲۰۲۱ تا کنون باعث شد هزینه برق برخی از مستاجران از هزینه ای که برای اجاره بها پرداخت می کنند بیشتر شود.

به گزارش همشهری آنلاین، قبوض برق در پاکستان برای برخی از افراد، از اجاره‌بها بیشتر شده که ناشی از افزایش تعرفه‌ها و اصلاحات دیگر برای عمل به شرایط وام صندوق بین‌المللی پول، بوده است.

این کشور جنوب آسیا که تقریبا نیمی از جمعیت آن، با کمتر از چهار دلار در روز زندگی می‌کنند، شاهد افزایش ۱۵۵ درصدی قیمت برق از سال ۲۰۲۱ بوده است.

علاقه‌مندی فعالان ایرانی برای سرمایه‌گذاری در افغانستان

وزارت معادن و نفت افغانستان از علاقه‌مندی سرمایه‌گذاران ایرانی برای سرمایه گذاری و فعالیت در بخش استخراج معادن فلزات و نفت و گاز این کشور خبر داد و اعلام کرد که از هیچ‌گونه تلاش و همکاری با فعالان ایرانی دریغ نخواهد ورزید.

تفاهم اوکراین و روسیه برای حفظ جریان گاز به اروپا

روسیه و اوکراین قصد دارند با وجود جنگ، جریان گاز از طریق خط لوله به اروپا را حفظ کنند. قیمت گاز اروپا را به بالاترین حد خود در سال میلادی جاری رسیده است. هر دو طرف انگیزه مالی برای حفظ جریان گاز دارند.

نقش کمرنگ دلار در بریکس

سامیپ شستری، کارشناس هندی به عنوان نایب رئیس اتاق بازرگانی و صنعت بریکس تاکید کرد با این ادعا که کشورهای غربی قوی‌ترین اقتصادهای جهان هستند، کاملا مخالف است و کشورهای بریکس دیگر اهمیت زیادی برای دلار قائل نیستند.

قیمت گاز در اروپا به سقف ۲۰۲۴ رسید

شرکت ICE لندن اعلام کرد که قیمت گاز در اروپا به بالاترین میزان از دسامبر سال گذشته تا کنون افزایش یافته است. ص قیمت هر ۱۰۰۰ متر مکعب گاز در بازار انرژی اروپا به بیش از ۴۶۰ دلار رسیده است.

نیوزیلندی‌ها در حال ترک کشورشان هستند

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که شهروندان نیوزیلند به علت وضعیت نامطلوب اقتصادی، به شکل بی‌سابقه‌ای درحال ترک این کشور جزیره‌ای واقع در جنوب غرب اقیانوس آرام به مقصد استرالیا و یا سایر کشورهای جهان هستند.

سقوط رتبه اقتصادی رژیم صهیونیستی

موسسه رتبه‌بندی فیچ رتبه رژیم صهیونیستی را با چشم‌انداز منفی از A+ به A کاهش داد. دلیل این کاهش رتبه، ‌ ادامه جنگ در غزه، افزایش خطرات ژئوپلیتیکی و عملیات نظامی در چند جبهه عنوان شده است.

منبع: روزنامه همشهری