مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال تهران گفت: در دنیای فوتبال مدرن امروزی دیگر چمن مصنوعی و طبیعی مطرح نیست بلکه از چمن‌های چیپلیک ایمپلنت برای ورزشگاه‌های فوتبال استفاده می‌کند و جای تأسف دارد که در این شرایط قرار گرفته‌ایم.

کاظم اولیایی ضمن اشاره به اینکه در کم‌تر نقاط دنیا شاهد اشکالات اساسی و پایه در حوزه زیرساختی فوتبال هستیم، اظهار داشت: ما نمی‌توانیم که امورات ورزشگاه‌ها و مسابقات را به یک سازمان دیگر تحویل بدهیم و تشکیلات برگزارکننده را در اختیار سازمان دیگری!

وی اضافه کرد: اکنون ورزشگاه‌ها در اختیار شرکت توسعه و تجهیز در وزارت ورزش است و متولی برگزاری مسابقات فدراسیون فوتبال است و در اصل صاحب کار امورات ورزشگاه باید باشگاه‌ها باشند.

تمامی امورات ورزشگاه باید در اختیار باشگاه‌ها قرار بگیرد

اولیایی ضمن ابراز نگرانی از شرایط موجود، تصریح کرد: این معضل در کشور باید حل شود و باید زمین‌ها و ورزشگاه‌ها را به باشگاه‌ها بدهیم و از آن‌ها در قبال این کار مسئولیت بخواهیم تا بر امورات ورزشگاه‌هایشان تسلط و نظارت کافی داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه از نظر تکنولوژی چمن فوتبالی در دنیا عقب هستیم، مطرح کرد: دیگر چمن مصنوعی و طبیعی در دنیا مطرح نیست. دنیا از چمن‌های چیپلیک ایمپلنت برای ورزشگاه‌های فوتبال استفاده می‌کند؛ یعنی در بحث چمن دنیای فوتبال دو ورژن جلوتر رفته است اما ما هنوز درگیر چمن زمان چهل سال پیش هستیم!

ورزش قهرمانی و حرفه‌ای در کشور ما دولت‌محور است و باید باشگاه‌محور بشود

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال ادامه داد: علت اصلی آن این است که دولت و وزارت ورزش وظیفه‌ای در این زمینه برای خودش قائل نیست و علاوه بر آن اعتبارات کافی هم ندارد و فدراسیون فوتبال نیز اختیار ندارد و صاحب‌کار نیست تا این کار را انجام دهد و در ادامه باشگاه‌ها نیز ابزار حل مشکل را در اختیار ندارند که باید تلاش کنیم مسئولیت برعهده باشگاه باشد تا به ابزار حل مشکل نیز برسند.

وی در رابطه با ارتباط سه‌گانه میان وزارت ورزش، فدراسیون و باشگاه‌های فوتبال در حوزه زیرساختی فوتبال، بیان کرد: این مشکل مسئولیتی را بالاخره دولت‌ها باید حل کنند؛ ما باید ورزشمان باشگاه محور باشد نه دولت محور! این مشکل قابل حل است اما نمی‌خواهند؛ یا قدرت تشخیص ندارند یا قدرت اجرا ندارند.

کیومرث هاشمی آرامش خوبی به جامعه ورزش کشور تزریق کرد

اولیایی خاطرنشان کرد: کیومرث هاشمی قدرت تشخیص را داشت و جلسات متعددی با ایشان داشتیم و او پذیرفته بود که ورزش باشگاه محور است نه دولت محور. ورزش قهرمانی و حرفه‌ای پروسه‌اش جداست و مثل همگانی دولت محور نیست. در ورزش قهرمانی محور آن فدراسیون و باشگاه‌ها هستند و ورزش حرفه‌ای نیز مستقیم به باشگاه‌ها مربوط است اما در شرایط فعلی ابزار باشگاه‌ها در اختیار دولت است.

وی در ادامه یادآور شد: این چندگانگی‌ها باید از بین برود و انشاالله در دولت و وزیر جدید تکلیف این سه‌گانگی حل بشود تا چنین مشکلاتی در حوزه‌های زیرساختی و چمن نداشته باشیم.

احمد دنیامالی بهترین گزینه برای تصدی وزارت ورزش است

وی هم‌چنین در ادامه گفت: کیومرث هاشمی ثبات خوبی ایجاد کرده و عملکرد خوبی داشت و اگر قرار باشد همین روال ادامه داشته باشد و هاشمی در وزارت نباشد، بهترین گزینه همین احمد دنیامالی است زیرا وی در ورزش بین‌الملل و کنفدراسیون‌های بین‌المللی حضور داشته و آگاهی و اطلاعات بالایی از ورزش باشگاهی دارد و با جو فدراسیون نیز آشناست و چون سیاسی است نسبت به موضوعات کلان‌نگر است و من با دید بسیار مثبت به حضور ایشان در سکان ورزش کشور نگاه می‌کنم.

اولیایی افزود: کیومرث هاشمی تقریباً یک سال در سکان وزارت ورزش حضور داشت و آرامش بسیار خوبی به ورزش ایران تزریق کرد و کارهای بزرگی انجام داد و جای دارد از او تشکر کنیم و امیدوار باشیم احمد دنیامالی همین روال خوب را ادامه دهد و در کنار آن تغییرات اساسی نیز ایجاد کند.

دیگر هیچ بهانه‌ای برای قهرمان نشدن استقلال و نکونام وجود ندارد!

مدیرعامل اسبق باشگاه استقلال در رابطه با وضعیت باشگاه سابق خود و با اشاره به عملکرد خوب استقلال در حوزه نقل و انتقالاتی، تأکید کرد: دیگر هیچ بهانه‌ای برای قهرمان نشدن استقلال وجود ندارد. هیچ کم و کاستی در باشگاه وجود ندارد و اگر باشگاه استقلال امسال قهرمان نشود، حقیقتاً باید جواد نکونام و کادر فنی پاسخگوی آن باشد.

وی ادامه داد: اکنون بهترین شرایط ۴۵ سال گذشته برای باشگاه استقلال فراهم شده است. هیچ چیز جز قهرمانی با فاصله امتیاز بالا پذیرفته نیست؛ هم بدهی‌ها پرداخت شده و هم شرایط خوبی برای خرید و سرمایه‌گذاری از سوی باشگاه ایجاد شده و بهترین موقعیت برای جشن باشکوه قهرمانی برای استقلال در پایان فصل پدید آمده است.