کشوری که بخواهد از سر ترس و هراس تهدیدهای دشمن عقب‌نشینی کند در اصل یک ملت مرده است و مرگ خود را با این کار رقم می‌زند.

به گزارش همشهری آنلاین؛ اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:‌ 1-گاهی در خلال جنگ و درگیری‌ها وضعیت به سمت برقراری مذاکرات و یا حتی بیش از آن به سویی می‌رود که باید بنا به ضرورت و در نظر داشتن نفع و مصلحت کشور و جامعه عقب‌نشینی کرد. این نوع عقب‌نشینی تاکتیکی و صحیح است؛ اما از آنسو گاهی در وضعیتی هستیم که دشمن و طرف مقابل ما سعی دارد با القای ترس و وحشت در دل جامعه و مسئولین طوری وانمود کند که باید عقب نشینی کرد و از ادامه مبارزه و تقابل دست کشید. این دو با هم متفاوت بوده و یکی نیستند.

انتقام اسماعیل هنیه قطعی خواهد بود

2- اساسا کشوری که بخواهد از سر ترس و هراس تهدیدهای دشمن عقب‌نشینی کند در اصل یک ملت مرده است و مرگ خود را با این کار رقم می‌زند. در قبال مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران که با اعلام رسمی و قبلی به این کشور آمده بود و به شکل ناجوانمردانه به شهادت رسید؛ استراتژی و واکنش همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه ای به آن اشاره کردند، یعنی خونخواهی اسماعیل هنیه. در این راستا جمهوری اسلامی ایران پاسخی و ضربه ای به آنها خواهد زد که فکرش را هم نخواهند کرد.

ایران مشخص کننده چگونگی پاسخ به اسرائیل است

3- البته این پاسخ بنا به اهمیتی که دارد باید فکرشده و حساب شده صورت بگیرد. چنین تصور نشود که جمهوری اسلامی بخواهد به شکل احساسی این پاسخ را بدهد، بلکه بنا به وضعیت و شرایط زمان و مکان پاسخگویی را جمهوری اسلامی ایران مشخص خواهد کرد.

اقدام ایران بنا به قواعد بین المللی مشروع و قانونی خواهد بود

4- سازمان ملل که یک تشکیلات بی‌خاصیت تلقی می‌شود و هیچ واکنش جدی در برابر جنایات و کودک‌کشی‌های اسرائیل نداردتنها یک بار دست به محکومیت اقدامات اسرائیل زد و نشان داد قدرتی که بخواهد مانع از تجاوزهای اسرائیل بشود در اختیار او نیست. بنا به قوانین بین‌المللی و گفته مسئولان خود سازمان ملل، پاسخ‌دهی ایران به رژیم صهیونیستی بابت تعدی و تعرضی که اخیرا به کشور و خاک میهن داشته است کاملا قانونی و مشروع است. پاسخ ایران نسبت به اقدامات گذشته اس به مراتب سنگین تر و انفجاری تر بوده و آثار آن را آزادی‌خواهان جهان، بالاخص جبهه مقاومت خواهد دید.