کشوری که بخواهد از سر ترس و هراس تهدیدهای دشمن عقب‌نشینی کند در اصل یک ملت مرده است و مرگ خود را با این کار رقم می‌زند.

اسماعیل کوثری

به گزارش همشهری آنلاین؛ اسماعیل کوثری نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی:‌ 1-گاهی در خلال جنگ و درگیری‌ها وضعیت به سمت برقراری مذاکرات و یا حتی بیش از آن به سویی می‌رود که باید بنا به ضرورت و در نظر داشتن نفع و مصلحت کشور و جامعه عقب‌نشینی کرد. این نوع عقب‌نشینی تاکتیکی و صحیح است؛ اما از آنسو گاهی در وضعیتی هستیم که دشمن و طرف مقابل ما سعی دارد با القای ترس و وحشت در دل جامعه و مسئولین طوری وانمود کند که باید عقب نشینی کرد و از ادامه مبارزه و تقابل دست کشید. این دو با هم متفاوت بوده و یکی نیستند.

انتقام اسماعیل هنیه قطعی خواهد بود

2- اساسا کشوری که بخواهد از سر ترس و هراس تهدیدهای دشمن عقب‌نشینی کند در اصل یک ملت مرده است و مرگ خود را با این کار رقم می‌زند. در قبال مهمان رسمی جمهوری اسلامی ایران که با اعلام رسمی و قبلی به این کشور آمده بود و به شکل ناجوانمردانه به شهادت رسید؛ استراتژی و واکنش همان چیزی است که رهبر معظم انقلاب، آیت الله خامنه ای به آن اشاره کردند، یعنی خونخواهی اسماعیل هنیه. در این راستا جمهوری اسلامی ایران پاسخی و ضربه ای به آنها خواهد زد که فکرش را هم نخواهند کرد.

ایران مشخص کننده چگونگی پاسخ به اسرائیل است

3- البته این پاسخ بنا به اهمیتی که دارد باید فکرشده و حساب شده صورت بگیرد. چنین تصور نشود که جمهوری اسلامی بخواهد به شکل احساسی این پاسخ را بدهد، بلکه بنا به وضعیت و شرایط زمان و مکان پاسخگویی را جمهوری اسلامی ایران مشخص خواهد کرد.

اقدام ایران بنا به قواعد بین المللی مشروع و قانونی خواهد بود

4- سازمان ملل که یک تشکیلات بی‌خاصیت تلقی می‌شود و هیچ واکنش جدی در برابر جنایات و کودک‌کشی‌های اسرائیل نداردتنها یک بار دست به محکومیت اقدامات اسرائیل زد و نشان داد قدرتی که بخواهد مانع از تجاوزهای اسرائیل بشود در اختیار او نیست. بنا به قوانین بین‌المللی و گفته مسئولان خود سازمان ملل، پاسخ‌دهی ایران به رژیم صهیونیستی بابت تعدی و تعرضی که اخیرا به کشور و خاک میهن داشته است کاملا قانونی و مشروع است. پاسخ ایران نسبت به اقدامات گذشته اس به مراتب سنگین تر و انفجاری تر بوده و آثار آن را آزادی‌خواهان جهان، بالاخص جبهه مقاومت خواهد دید.

کد خبر 874675

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 6
  • IR ۰۷:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۷
    5 0
    چقدرحرف عمل کنید