نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به شرارت های رژیم غاصب صهیونیستی در منطقه اعلام کرد: دشمنان اسلام پاسخ ترورهای کور خود را در زمان مقتضی دریافت خواهند کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله «سید محمد مهدی حسینی همدانی» درخطبه های نماز جمعه این هفته کرج به شهادت رییس دفتر سیاسی حماس در تهران توسط رژیم صهیونیستی اشاره کرد و افزود: اگر پاسخ این شرارت دشمن را ندهیم یعنی تسلیم شده و ذلت را پذیرفته ایم و در واقع عقب گرد غیر تاکتیکی داشته ایم ؛ پس این مهم اتفاق می افتد و پاسخ به جنایات و ترورهای دشمنان خواهیم داشت.

امام جمعه کرج با بیان اینکه عده ای پیاده نظام دشمن به دنبال ایجاد ترس و هراس در کشور هستند، ادامه داد : این افراد در تلاش هستند تا مردم و مسوولان از خواسته های به حق خود منصرف شوند درحالی که خود رژیم غاصب اعتراف به وحشت از پاسخ ایران اسلامی کرده و نخست وزیرسابق رژیم غاصب از فروپاشی اقتصادی این رژیم می گوید.

وی در بخش دیگری از سخنانش گفت: امروز مردم به این باور رسیده اند که اعتماد به آمریکا یعنی قبول خفت و تاراج کشور بنابر این جنایات آمریکا را درحق مردم ایران نمی توان فراموش کرد.

آیت الله حسینی همدانی افزود: وقتی بر روی مدرسه ای که محل امن اعلام شده بمب های هدایت شده می ریزند و انسان های مظلوم را می سوزانند یا حماس را تروریست معرفی می کنند، این ها نشانه شرارت آمریکا و صهیونیست های جنایتکار است.

وی بیان کرد: متاسفانه در داخل کشور عده ای بزدل همراه با برخی از کشورها توجیه می کنند و تاکید دارند که دنبال پاسخ به ترورها و جنایت های استکبار جهانی نباشیم چراکه هزینه بر است.

آمریکا و اسراییل در جنگ روانی ایران گرفتار هستند

امام جمعه کرج در بخش دیگری از سخنانش که با شعار مرگ برآمریکا، مرگ براسراییل و مرگ بر انگلیس نمازگزاران همراه بود،گفت: آمریکا و اسراییل پلید امروز در جنگ روانی ایران گرفتار شده اند؛ در زمان مقتضی خانه های عنکبوتی اسراییل غاصب ویران خواهد شد.

وی تاکید کرد: تا زمان ویرانی خانه های عنکبوتی رژیم غاصب صدای لعن آمریکا و اسراییل از همین مصلی امام خمینی (ره) کرج شنیده می شود.

آیت الله حسینی همدانی خاطرنشان کرد: همین کسانی که در داخل کشور ترس را القا می کنند در امور دیگر نیز خود را نشان داده اند چنانچه درجریان قهرمانی ورزشکاران ایرانی لال هستند.

وی اضافه کرد: المپیک افتخاری برای ایران شد و خداقوت به ورزشکاران می گوییم چراکه با همه سختی ها با کسب ۱۲ مدال ۶ رتبه المپیک ، پرچم پرافتخار کشورمان را بالا بردند.

حسینی همدانی گفت: مزدوران داخلی که درجریان این موفقیت ها لال هستند بدانند که ایران اسلامی از این افتخارات زیاد داشته و خواهد داشت.

وی یادآورشد: دشمنان دربرابر ملی شدن صنعت ایران مقاومت کردند و طرح کودتا را ریختند چنانچه دیدیم در داخل کشور اوضاع به هم ریخت و بیگانگان نفوذ کردند؛ درجریان ملی شدن صنعت نفت اتحاد ملت از بین رفت و مردم به آمریکا اعتماد کردند.

سختی های آزادگان در دوران اسارت درس آموز است

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان به مهین اسلامی گفت: سختی ها و غربت های آزادگان برای همگان به ویژه نسل جوان درس آموز است.

آیت الله حسینی همدانی افزود: جوانان باید با این عزیزان ارتباط برقرار کنند و حماسه هایی که از طریق آزادگان بیان می شود ماندگار بماند؛ تاریخ باید مرور شود چرا که از دچار خسران شدن جلوگیری می کند و درس آموز است.

صنعت دفاعی ایران با اقتدار در منطقه و بین الملل مطرح است

امام جمعه کرج در ادامه با اشاره به موفقیت های صنعت دفاعی ایران اسلامی گفت: این صنعت امروز زبان قلدرهای بین المللی را کوتاه کرده و عمق راهبردی خود را گسترش داده است .

وی ادامه داد: دردنیای امروز که زورگویان و سلطه گران با بی وجدانی همه مرزها را از بین می برند باید توانمند بود .

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: باید توسعه صنعت دفاعی بازدارندگی داشت و امنیت را تامین کرد که دراین زمینه اتکا بر ظرفیت های داخلی ، بومی و جوانان در بعد نظامی و غیرنظامی مدنظر قرار گیرد .

امام جمعه کرج نادیده گرفتن ارزشهای انقلاب اسلامی را یک نوع عقب نشینی دربرابر دشمن خواند و افزود: رییس جمهور محترم فهرستی از افراد که توانایی دارند را به مجلس شورای اسلامی به عنوان دولت رفاه معرفی کرده است .

تشکر از رییس جمهور

نماینده ولی فقیه در استان البرز و امام جمعه کرج با اشاره به معرفی کابینه رییس جمهور به مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ترکیب افراد معرفی شده به مجلس با عنوان دولت رفاه جای تشکر و قدردانی دارد، ایشان برای تحقق سخنان خود اهتمام دارند؛ بنابراین رییس جمهور تاکنون دراین بخش به وظیفه خود عمل نموده و از این پس مجلس شورای اسلامی باید نقش خود را در انتخاب وزرا ایفا کند .

وی گفت: باید تعامل حداکثری بین دولت و مجلس وجود داشته باشد؛ بالاخره باید دولت تشکیل شود و کارها روی روال بیافتد و مسیرخودش را طی کند و در مسیر شهید خدمت وقفه ایجاد نشود.

امام جمعه کرج تاکید کرد: از سوی دیگر مجلس وظیفه قانونی و اختیاراتی هم دارد که باید توجه کند چون بالاخره برخی از این افراد(افراد کابینه) در مسایل مهمی که در کشور واقع شده و منافع ملی را درمعرض خطر قرار داده بود نقش داشتند و کمک کردندو اگر توبه هم کرده باشند توبه آنان

عند الله ان شاالله پذیرفته است ؛ براساس شاخص هایی که امامان انقلاب به ما داده اند نباید در مسند حساس قرار گیرند، اینجا دیگر جای مصلحت اندیشی هم نیست مطلب کاملا روشن است .

وی گفت: چندی پیش رهبرمعظم انقلاب شاخص هایی از جمله پاک دستی و نداشتن سابقه سوء را اعلام فرمودند و روی این نکته تاکید داشتند که باید میدان دار فرهنگ ، تولید ، سازندگی و از بن دندان معتقد به نظام اسلامی باشند .

وی تاکید کرد: بنابراین این شاخص ها مهم است و مدنظر مجلس شورای اسلامی قرار گیرد و گرنه در دل کار هزینه های خود مجلس بالا می رود .

دشمنان امید و ایمان مردم را نشانه رفته اند

آیت الله حسینی همدانی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: امروز در معرض حملات پی درپی دشمنان هستیم و باید در نبرد شناختی حریف را از پای درآورد اما دراین جنگ قرارگاه و سنگر باید داشت.

وی یاد آورشد: رهبرمعظم انقلاب نماز جمعه و امام (ره) مسجد را سنگر عنوان کردند بنابراین اگر این سنگرها تخریب شود نتیجه جنگ تغییر می کند و سنگربانان این سنگرها علما و روحانیون عالم ، جهادی هستند .

امام جمعه کرج اضافه کرد: از صدر اسلام تاکنون مساجد پایگاه سیاسی ، اجتماعی و نظامی بوده که اهمیت بسیاری داشته بطوریکه پایگاهی برای مقاومت و برنامه ریزی به شمارمی رفته است .

وی گفت: برخی از هیات امنا یا خادمان مساجد بی توجهی دارند بطوریکه عده ای می گویند ما مسجد را ساختیم یا پولش را می دهیم درحالی که مسجد برای شخص خاصی نیست؛ هیچ کس حقی به مسجد ندارد باید مسجد به جایگاه اصلی خود برگردد که این امر اهتمام اهالی محلات را نیز می خواهد و ازسوی دیگر دستگاه های اجرایی نیز خدمات را از طریق امور مساجد ارایه دهند.

آیت الله حسینی همدانی تاکید کرد: مساجد باید مرکز تعلیم فرهنگ و پرورش باشد بطوریکه درآنها روحیه مقاومت افزایش یابد .

وی با بیان اینکه رهبرمعظم انقلاب در بیانیه گام دوم انقلاب ماموریت هایی داشته که همه آنها در مساجد باید مدنظر قرار گیرد از جمله سبک زندگی و اخلاقیات گفت: دشمنان با انواع توطئه به دنبال از بین بردن این نماد مهم هستند.

دشمنان با اربعین مخالف هستند

امام جمعه کرج با اشاره به اهمیت معنوی و اسلامی اربعین حسینی (ع) افزود: اربعین قدرت نمایی نرم شیعه است و این سیل جمعیت برای حضور دربارگاه مطهر سالار شهیدان کربلا تجدید پیمان با آرمان های امام حسین (ع) است.

وی بیان کرد: حضور دراربعین بیانگر آن است که با مستکبران دست دوستی و محبت داده نمی شود و می بینیم که دشمنان و مستکبران با اربعین مخالف هستند.

منبع: ایرنا