نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: رئیس جمهور به وعده خود مبنی بر تشکیل کابینه وفاق ملی عمل کرد و نمایندگان هم وظیفه دارند در بررسی صلاحیت وزرا، جز خدا و شایستگی آنها امر دیگری را مدنظر قرار ندهند.

سیدحسن عاملی

به گزارش همشهری آنلاین، آیت الله سید حسن عاملی در خطبه های این هفته نماز جمعه اردببل ضمن قدردانی از رئیس جمهور در خصوص کابینه معرفی شده اظهار کرد: از آقای رئیس جمهور تشکر می‌کنیم که در تشکیل کابینه به وعده خود که فرموده بود کابینه، مظهر وفاق ملی خواهد بود عمل کرد.

وی اضافه کرد: حضور مشارب مختلف فکری در کابینه نشان اهتمام به شایسته سالاری است و راه پیشرفت و اعتلاء، لحاظ کردن شایسته سالاری در بدنه اجرایی کشور است.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل ادامه داد: این اقدام رئیس جمهور واقعاً قابل تحسین و مایه امید است و ایشان در قدم اول ثابت کرد که مرد عمل است و هرچه قول می‌دهد به آن عمل می‌کند.

وی در ادامه به نمایندگان مجلس شورای اسلامی توصیه کرد: در بررسی صلاحیت وزرا، جز خدا و جز شایستگی آنها امر دیگری را مدنظر قرار ندهند.

آیت الله عاملی خطاب به نمایندگان گفت: مبادا با وزرای پیشنهادی وارد معامله شوید هر نماینده ای که به وزیر بگوید اگر فلان امتیاز را به شهر من بدهی به تو رای می‌دهم هم او خائن است و هم وزیر پیشنهادی که با دادن وعده به نمایندگان برای خود رای جمع می‌کند و خائن به درد این کشور نمی‌خورد وزیری که زیر بار این تعهدهای نمایندگان برود قطعاً در آینده با ظلم به مناطق دیگر و با تبعیض، خود را در محضر ملت و در محکمه الهی رو سیاه خواهد کرد.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: اگر نمایندگان بنای اشتراط دارند برای خودشان یا برای شهرشان اشتراط نکنند شما با گرفتن رای اعتماد نماینده کل ملت هستید پس برای کل ملت اشتراط کنید مثل اینکه به وزیر پیشنهادی نیرو بگویید به شرطی به تو رای می‌دهیم که قطعی برق را در کشور حل کنی حتی یک کارخانه به خاطر برق تعطیل نشود.

امام جمعه اردبیل افزود: تعطیلی کارخانجات یکی از اسباب تورم است چون دلال‌ها می‌دانند که فلان کارخانه تعطیل خواهد شد و محصول آن به بازار نخواهد آمد یا کمتر خواهد آمد در نتیجه محصولات آن را پیشاپیش احتکار می‌کنند و قیمت را بالا می‌برند و دیگر قیمت آن محصول هیچ وقت پایین نمی‌آید همین موضوع در قطع گاز کارخانجات هم صدق می‌کند.

وی گفت: اگر می‌خواهید با وزیر اقتصاد سر و سرّی داشته باشید سر و سرّ شما این باشد که با او اشتراط کنید که به شرطی به تو رای می‌دهیم که بخشی از موتور محرک‌های تورم دورقمی استمراری را خاموش کنی.

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: تامین اجتماعی هر ماه ۱۰ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی استقراض می‌کرد تا حقوق صندوق‌ها را ادا بکند آقای رئیسی آن را قطع کرد این واقعا شاهکار بود با وزیر مربوط شرط کنید همین مسیر را با اضافات دیگر و ابداعات بهتر ادامه دهد.

امام جمعه اردبیل: رئیس جمهور به وعده خود برای تشکیل کابینه وفاق ملی عمل کرد

نماینده ولی فقیه در استان اردببل در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به جنایت اخیر رژیم غاصب صهیونیستی در مدرسه تابعین غزه اظهار کرد: حمله اخیر اسرائیل در غزه که در آن بیش از یکصد مسلمان بی‌گناه تکه تکه شدند نشان داد ضمیر و وجدان انسانی در قرن معاصر کاملاً مرده است.

آیت الله عاملی ادامه داد: حکومت‌های مسلمان از ترس آنکه منصب خود را از دست ندهند حرف نمی‌زنند و اروپا و آمریکا نیز چون مست هستند حرف نمی‌زنند آنها از اینکه انتقام جنگ‌های صلیبی و انتقام شکست‌های خود در برابر ارتش عثمانی را از مسلمان ها می‌گیرند مست مست هستند و این سکوت و صحه گذاشتن آنها بر جنایات هولناک اسرائیل و پشتیبانی مالی و تجهیزاتی از این رژیم خبیث و ناپاک نشان می‌دهد که اروپایی‌ها و آمریکایی‌ها شمشیر را از رو بسته اند و با صراحت علیه مسلمان‌ها اعلان جنگ کرده اند.

وی خاطرنشان کرد: رژیم ناپاک اسرائیل در این جنایت وقت نماز صبح را انتخاب کرد تا جمعیت زیادی برای کشتن داشته باشد او هم حرمت انسانیت را شکست هم حرمت شرافت در جنگ و هم حرمت نماز را؛ آیا از مسلمان‌ها کسی نیست که از حرمت و احترام نماز دفاع بکند؟

آیت الله عاملی گفت: کشتار بیش از صد شهید نشان می‌دهد مذاکره دروغ و توهم است و اسرائیل دنبال مذاکره و توافق نیست اما با صراحت آن را نمی‌گوید سیاست اسرائیل در ۹ ماه این بوده است که می‌گوید مذاکره می‌کنیم و اما نیت این رژیم شوم به هم ریختن مذاکره است.

امام جمعه اردبیل در ادامه گفت: امروز برای یک طفل هم معلوم است که سیاست اسرائیلی - آمریکایی در غزه ریشه کن کردن فلسطینی‌ها ، نسل کشی کامل و تهجیر اجباری است و این را جناب سنوار خوب می‌داند.

وی با اشاره به تاکیدات سنوار مبنی بر خروج کامل ارتش رژیم صهیونیستی از غزه و آزادی تمام فلسطینیان جهت شرکت در مذاکره افزود: او با این موضع‌گیری در واقع اعلام می‌کند که مذاکره اضاعه وقت و تطویل عمر ناپاک نتانیاهو و استمرار کشتارهای وحشتناک توسط نتانیاهوست.

خطیب جمعه اردبیل اظهار داشت: آن روز که اسرائیل طرف اصلی مذاکره یعنی هنیه را ترور کرد، همه فهمیدند که مذاکره یک پرده برای فریب افکار عمومی دنیا و بازی دادن فلسطینی‌ها است و هدف اصلی نسل کشی کامل و تهجیر کامل است.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: دیروز پنج شنبه آبروی آمریکا و اسرائیل به کلی رفت در دوحه مذاکره شروع شد ولی از طرف اصلی مذاکره خبری نبود چون حماس شرکت نکرده بود به همین جهت بایدن برای حفظ آبرو فوراً اعلام کرد که قطر و مصر نماینده فلسطین است اما سموتریش بلافاصله اعلام کرد هیچ نمایندگی از فلسطین و حماس وجود ندارد و هیات اسرائیل برای گدایی به دوحه رفته است!

عضو مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اسرائیل با خیال آسوده مسلمان‌های بی‌گناه و بی‌ سلاح را سلاخی می‌کند و نتانیاهو خود را در حال حاضر و در آینده از هر عقوبتی مصون می‌بیند و هر کسی این اطمینان خاطر را به اسرائیل داده، مجرم اصلی است.

وی تصریح کرد: مجرم اصلی نباید فراموش شود مجرم اصلی هیچ وقت برای عزت مسلمان‌ها اقدامی نخواهد کرد مجرم اصلی آمریکا و اروپاست تمنای خیر از آنها نشان خطای یک سیاست مدار است.

نماینده ولی فقیه در استن اردبیل با اشاره به حمایتهای آمریکا از رژیم صهیونیستی گفت: مساعدت سه و نیم میلیارد دلاری آمریکا به اسرائیل جهت خرید تسلیحات جدید تشویقی بزرگ به جانی بزرگ تاریخ است دوباره این هفته آمریکا به قیمت ۱۸ میلیارد دلار سلاح به اسرائیل فروخت تا اسرائیل هرچه بیشتر از مسلمان‌های بی دفاع بکشد آیا در چنین وضعیتی که ۴۰ هزار نفر شهید شده ارسال سلاح به اسرائیل اعلان جنگ با مسلمان‌ها نیست؟

امام جمعه اردبیل با تاکید بر ضرورت تنبیه شدید اسرائیل بعد از ترور شهید هنیه گفت: اسرائیل در نقض تمامیت ارضی ایران و ترور آقای هنیه باید تاوان بسیار سنگینی پرداخت کند تا بازدارندگی تامین شود و الاّ در آینده ایران باید شاهد نقض‌ها و دست درازی‌های شدیدتر اسرائیل باشد.

وی با بیان اینکه این رژیم جعلی جز با قدرت قهریه قابل مهار نیست، تصریح کرد: ایران باید در وعده صادق دوم به طور کامل و برای همیشه این رژیم متجاوز و غاصب را به زنجیر بکشد و مهار کند اسرائیل صد در صد در صدد امتحان و آزمایش ایران است که در این ترور شرم آور چگونه عمل می‌کند کوتاه آمدن ایران به معنای هموار کردن راه برای ترورهای بزرگ حتی ترور مسئولین ارشد نظام است.

آیت الله عاملی خاطرنشان کرد: همه دقت کنند که یک خواننده مشهور اسرائیلی این هفته از نتانیاهو خواست که با بمب اتمی یمن ، ایران و ترکیه را با خاک یکسان کند و اضافه کرد این دستور تورات است!!! رژیمی که کتاب آسمانی را این گونه تحریف می کند و خون میلیون ها انسان بی گناه را با فتوای آسمانی هدر می داند یک خطر بزرگ برای بشریت، صلح جهانی و آرامش منطقه است.

امام جمعه اردبیل ادامه داد: اینکه هر از چند بار اسرائیل یک غلطی بکند و ایران جواب بدهد به صلاح کشور ما نیست هتک حرمت‌های آشکار باید در یک نقطه پایان یابد و آن با حدّت و شدّت وعده صادق دوم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری یادآور شد: ما در زبان آذری یک ضرب المثل نفیس داریم، می‌گوییم: روباه به چوب چوپان گرفتار آمده است الان اسرائیل با یک خطای فاحش، خود را اسیر چوب چوپان کرده است ما از این فرصت باید بهترین استفاده را بکنیم.

آیت الله عاملی گفت: افکار عمومی دنیا کاملاً با حمله ایران همراه است یک اسرائیلی گفته ما با ترور هنیه برای خودمان جهنم درست کرده ایم و ما می‌گوییم جهنم بزرگ در راه است.

وی گفت: کشورهای اروپایی نه ترور هنیه در خاک ایران را محکوم کردند و نه نقض تمامیت ارضی ایران توسط اسرائیل را محکوم کردند و به شورای امنیت اجازه ندادند حتی یک بیانیه در محکومیت تجاوز اسرائیل به خاک ایران صادر کند حالا به خاطر نجات اسرائیل هر روز با ایران تماس می گیرند کانّه در دنیا هیچ کشوری و هیچ ملتی جز اسرائیل و اسرائیلی ها نباید امنیت داشته باشند.

آیت الله عاملی افزود: بعد از تجاوز اسرائیل به خاک جمهوری اسلامی و ترور هنیه، ایران جلسه فوق العاده شورای امنیت سازمان ملل را درخواست کرد و این جلسه تشکیل شد ولی اروپایی‌ها همراه با آمریکا به شورا اجازه محکومیت تجاوز اسرائیل به خاک ایران را ندادند حالا که شورا از وظیفه ذاتی خود عاجز است ایران در واقع به نیابت از شورای امنیت با گوشمالی اسرائیل وظیفه ذاتی شورا را عملیاتی می‌کند پس ملامتی در کار نیست‌.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: انگلیس، آلمان و فرانسه از ایران و گروه‌های مقاومت خواستند از حمله به اسرائیل صرف نظر کنند آنها در این بیانیه می‌گویند عمیقاً از تشدید تنش‌ها در منطقه نگرانیم باید به آنها گفت اگر نگران هستید چرا به اسرائیل اجازه دادید تمامیت ارضی ما را نقض کند و میهمانی را که با گذرنامه دیپلماتیک به عنوان مهمان رسمی به ایران آمده بود ترور کند؟

آیت الله عاملی افزود: آنها به جای اینکه به ایران التماس کنند و آبروی خود را بریزند چهار مطلب را از نتانیاهو بخواهند در آن صورت تنش منطقه بالفور پایان خواهد یافت. جنگ را متوقف کند، تمام هفت معبر را جهت ورود آب، نان و دارو باز کند، اسرای فلسطینی را آزاد کند، به آوارگان اجازه دهد که به خانه‌های خود برگردند و اجساد عزیزان خود را از زیر آوارها بیرون بکشند در این صورت هم تنش منطقه تمام می شود و هم گروگان‌ها همه آزاد می‌گردند.

امام جمعه اردبیل اضافه کرد: استمرار تهدید ایران و تاخیر حمله، اسرائیلی‌ها و حامیان آن را به حد جنون رسانده است آنها در یک آماده باش کشنده شب و روز خود را می گذرانند کل اسرائیل در سایه تهدید مستمر در حالت اغماء و تعطیلی به سر می‌برد تاخیر عملیات تاثیری بالاتر از عملیات گذاشته است به همین جهت هر روز غربی‌ها با ایران تماس می‌گیرند که از تهدیدات خود برگردد.

وی گفت: آخرین واسطه سفیر آمریکا در ترکیه است که اعلان عمومی کرده که." ددم قوربان " ! از متحدین ما هر کس توان دارد که به ایران واسطه شود که اسرائیل را نزند سریعاً این کار را انجام دهد باید به اسرائیل گفت تو که این گونه بزدل، ضعیف، خوار و شکننده بودی چرا فکر آخر و عاقبت تعرض به شیر را نکردی؟

وی با بیان اینکه در ماجرای غزه حساب ملت‌های مسلمان از دولت‌های مسلمان جداست، ادامه داد: همه ملت‌های اسلامی از بابت جنایات غزه و اهانت به مسجد الاقصی هم در اوج غضب و نارضایتی هستند و هم در حسرت و تمنای حضور در جبهه جنگ و نبرد با اسرائیل اما مرز تمام کشورهای اسلامی همسایه با اسرائیل بسته است این روزها رژیم اسرائیل یکی از همسایه‌های مسلمان (لبنان) خود را تهدید به حمله فراگیر کرده است.

وی افزود: جوانان غیور مسلمان در کشورهای اسلامی همه منتظر این حمله هستند چون به معنی شکسته شدن مرز با اسرائیل است با این حمله یک مرز با اسرائیل برای جنگ باز می‌شود در آن صورت میلیون‌ها رزمنده از کشورهای مختلف مسلمان به آن کشور سرازیر خواهند شد اگر چنین فرصتی پیش آید ریشه این رژیم برای همیشه از خاورمیانه بیرون کشیده خواهد شد ما همه منتظر چنین روزی هستیم در آن روز اگر به من اجازه دهند یک روز تاخیر نخواهم کرد.

کد خبر 874676
منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha