پپ گواردیولا در بازی بزرگ هفته نخست منچسترسیتی در لیگ برتر انگلیس مقابل شاگردش می‌ایستد.

به گزارش همشهری‌آنلاین، در لیگ برتر انگلیس هر هفته باید منتظر حداقل یک مسابقه بزرگ باشیم و قرعه بازی بزرگ هفته اول به نام منچسترسیتی و چلسی خورده. در بازی این دو تیم انزو مارسکا، شاگرد سابق گواردیولا روبه‌روی او قرار می‌گیرد. این مربی ایتالیایی چهارمین سرمربی تاریخ چلسی است که نخستین حضورش را روی نیمکت این تیم مقابل مدافع عنوان قهرمانی تجربه می‌کند. هر سه مربی قبلی این تجربه را بدون برد پشت‌سر گذاشتند؛ سپتامبر ۲۰۰۰کلودیو رانیری به تساوی ۳-۳مقابل منچستریونایتد رسید، سپتامبر ۲۰۰۷ اورام گرانت ۲بر صفر مقابل منچستریونایتد باخت و رافائل بنیتس هم نوامبر ۲۰۱۲ به تساوی بدون گل مقابل منچسترسیتی رضایت داد. چهارمین سرمربی هم مقابل تیمی از منچستر بازی دارد.

رودری تازه چهارشنبه به تمرینات برگشته و بدون او کار سیتی سخت است. از آغاز فصل ۲۳-۲۰۲۲، در ۱۰۲مسابقه‌ای که سیتی رودری را در ترکیب اصلی داشته، فقط ۶شکست داشته و در ۱۸بازی بدون هافبک اسپانیایی ۶باخت داده است. چلسی در فصل گذشته لیگ برتر، با حضور رودری ۲۷برد، ۷تساوی و صفر شکست داشت اما در نبود او ۳بازی از ۴بازی (یک برد) را باخت.

آخرین سفر سیتی به استمفوردبریج یک نمایش جذاب از کار در آمد و ۸گل دربرداشت (تساوی ۴-۴).

آبی‌های لندن در ۶دیدار اخیر خود در لیگ برتر مقابل سیتی بدون برد بوده‌اند. از مه۲۰۲۱ که توماس توخل آنها را به پیروزی ۲بر یک در استادیوم اتحاد رساند، مقابل این تیم ۲تساوی و ۴شکست به‌دست آورده‌اند.

سیتی بعد از شکست در فینال لیگ قهرمانان۲۰۲۱ تاکنون، در ۹دیداری که با چلسی در تمامی رقابت‌ها داشته، شکست نخورده (۷برد و ۲تساوی). این طولانی‌ترین دوره بدون شکست سیتی مقابل آبی‌ها بوده؛ برابر با ۹بازی بدون شکست بین سال‌های ۱۹۳۶ تا ۱۹۴۹.

سیتی در ۸فصل مربیگری گواردیولا در هفته نخست لیگ تنها یک شکست مقابل تاتنهام داشته و ۷بازی دیگر را برده.

ارلینگ هالند می‌تواند به نخستین بازیکن تاریخ لیگ برتر تبدیل شود که ۳فصل مختلف را با ۲گل شروع می‌کند. او فصل ۲۳-۲۰۲۲ مقابل وستهام و فصل ۲۴-۲۰۲۳ به برنلی گل زد.

منبع: روزنامه همشهری