دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۳۵
۰ نفر

تیم‌های فوتبال تاتنهام و لستر امروز پرونده هفته نخست لیگ برتر را می‌بندند.

لیگ برتر انگلیس

به گزارش همشهری‌آنلاین، امشب هفته نخست لیگ برتر فوتبال انگلستان با دیدار تاتنهام- لستر به پایان می‌رسد. پوستکوگلو برای تاتنهام بازیکنان زیادی جذب کرده است. در همین تابستان برای خریدهای این تیم ۱۲۱میلیون یورو هزینه شد؛ خریدهایی که تاتنهام را در رده چهارم پرهزینه‌ترین باشگاه‌های پنجره نقل‌وانتقالاتی قرار داد. پوستکوگلو زمستان هم ۲۵میلیون خرج کرده بود (دومین ولخرجی لیگ برتری‌ها) و تابستان گذشته هم ۲۴۷.۱میلیون یورو خرید داشت و تاتنهام دومین هزینه بین همه باشگاه‌های انگلیسی بود. این مربی فقط ۶۵میلیون پوند برای خرید سولانکه هزینه‌ کرد؛ بازیکنی که در ۱۱۲بازی فقط ۲۸گل زده بود.

سرمربی استرالیایی در ازای ۲۴۷.۱میلیون یورویی که در نخستین فصل حضورش در تاتنهام برای خرید بازیکن هزینه تراشید، امتیازات چشمگیری نگرفت؛ ۰.۲۴امتیاز در ازای هر یک میلیون یورو هزینه. این رقم برای اونای امری در نخستین فصل حضورش در استون‌ویلا با ۱۱۲میلیون یورو خرید، ۰.۶۱امتیاز برای هر یک میلیون یورو بود. گواردیولا هم در فصل اول، ۲۱۶میلیون یورو برای من‌سیتی خرید کرد و ۰.۳۶امتیاز برای هر یک میلیون به‌دست آورد. این عدد برای نخستین فصل حضور تن‌هاخ در من‌یونایتد ۰.۳۱امتیاز در ازای هر یک میلیون یورو بود. او در کل ۲۴۳میلیون یورو بازیکن خریده بود.

استراتژی پوستکوگلو بر جذب بازیکنان جوان متمرکز شده است، به‌طوری که در ۱۲ماه گذشته او ۱۰بازیکن ۲۳ساله یا کمتر به خدمت گرفته. تیمی که او به ارث برده بود، نیاز به یک بازنگری جدی داشت و باید سیستم از دفاعی به هجومی تغییر می‌کرد.

استیو کوپر، سرمربی جدید لسترسیتی که جانشین مارسکا شده، در آخرین بازی لیگ خود به‌عنوان سرمربی ناتینگهام‌فارست، به اسپرز باخته بود.

این هفتمین باری است که تاتنهام رقابت‌های لیگ برتر را مقابل تیم تازه‌ صعودکرده آغاز می‌کند. آنها در ۶بازی قبلی ۵بازی را برده‌اند. تنها شکست آنها سال۲۰۰۷ و مقابل ساندرلند بود.

لستر که به‌عنوان قهرمان چمپیونشیپ به لیگ برتر صعود کرده است، در ۹بار آخری که هفته نخست لیگ را در زمین خودش آغاز کرده، نباخته و ۶ برد و ۳تساوی به‌دست آورده.

روباه‌ها نیمی از بازی‌های لیگ برتری خود را در روزهای دوشنبه (۲۱باخت در ۴۲بازی) باخته‌اند. آنها فقط روزهای جمعه بدتر عمل کرده‌اند؛ ۸باخت در ۱۳بازی و ۶۱.۵درصد شکست.

سون هیونگ‌مین در ۱۴بازی لیگ برتر مقابل لستر روی ۱۳گل تأثیر مستقیم داشته (۹گل و ۴پاس‌گل) و تنها در بازی مقابل ساوتهمپتون‌(۱۵) مشارکتی بیش‌ از این داشته است. بازگشت جیمز مدیسون، بازیکن سابق لستر به استادیوم کینگ پاور هم دیدنی است. او فصل گذشته در ۱۳گل لیگی تاتنهام تأثیر داشت‌(۴گل و ۹پاس‌گل).

جیمی واردی که فصل پیش با ۱۸گل آقای گل چمپیونشیپ شده بود، سابقه آقای گلی در لیگ برتر را هم دارد. این مهاجم ۳۷ساله ۸گل لیگ برتری هم مقابل تاتنهام دارد و در لیگ برتر فقط به آرسنال و واتفورد(۱۱) گل‌های بیشتری زده است. او در هفته‌های نخست لیگ برتر ۷بار گل زده و اگر در این بازی هم ۲گل بزند، می‌تواند در کنار صلاح، بهترین گلزن هفته‌های اول تاریخ لیگ شود.

کد خبر 875458
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha