پیشکسوت پرسپولیس بر این باور است که تیم گاریدو در هفته‌های بعد نمایش متفاوت و بهتری خواهد داشت.

همشهری‌آنلاین - علی‌اصغر درویش

تیم پرسپولیس در اولین بازی فصل، در اراک میزبان ذوب‌آهن اصفهان بود و درنهایت سرخ‌پوشان پایتخت با نتیجه تساوی متوقف شدند. اینکه پرسپولیس نسخه گاریدو در نخستین بازی امیدوارکننده ظاهر شد یا نه در هفته‌های بعد مشخص می‌شود اما در هر صورت از برخی جهات می‌توان به کم و کیف عملکرد سرخ‌ها پرداخت. در همین زمینه یکی از پیشکسوتان پرسپولیس به تحلیل فنی بازی این تیم مقابل ذوب‌آهن پرداخته و معتقد است تیم گاریدو در چند پست احتیاج مبرمی به بازیکن دارد. گفت‌وگوی جمشید شاه محمدی، ستاره سابق پرسپولیس را با همشهری‌آنلاین در ادامه می‌خوانید.

*پرسپولیس در گام نخست در دیداری که مثلا میزبان بود ۲امتیاز حساس از دست داد. درباره بازی صحبت می‌کنید؟

بازی بدی نبود ولی برای لیگ برتر ایران کیفیت خوبی نداشت. پرسپولیس نشان داد که صاحب توپ میدان است ولی هنوز بازیکنان جدید با تیم هماهنگ نشده‌اند.

*روی گلی که پرسپولیس خورد دروازه‌بان مقصر بود؟

بله. روی توپی که ارسال شد باید می‌آمد و توپ را مشت می‌کرد چون از دروازه بیرون آمده بود. البته او چند موقعیت هم از حریف گرفت ولی باید چند بازی دیگر او را قضاوت کنیم چون هنوز یخش آب نشده است.

* خط دفاعی روی این گل مقصر نبود؟

روی آن صحنه ۶بازیکن پرسپولیس حضور داشتند در حالی که فقط ۲ بازیکن ذوب‌آهن آنجا بودند و بازیکن آنها سر زد. این ایراد دفاع وسط است. شکل ایستادن مدافعان پرسپولیس روی گل خوب نبود.

*یک سوال مهم برای هواداران به وجود آمده. اینکه آیا گولسیانی و پورعلی‌گنجی مصدوم بودند که فیکس نشدند و یا این تصمیم گاریدو بود؟

فرشاد فرجی در راه‌آهن شاگرد خودم بوده و پست او مدافع راست است. من فکر می‌کنم اگر پورعلی‌گنجی و گولسیانی از اول در ترکیب قرار می‌گرفتند بهتر بود، شاید آماده نبودند و یا شرایط بازی نداشتند چون بازیکنی مثل گولسیانی که از جام ملت‌های اروپا می‌آید از لحاظ آمادگی نصف آمادگی ایرانی‌ها را داشته باشد، بازی می‌کند.

*بازیکنان جدید چطور ظاهر شدند؟

ایوب العملود در حمله خیلی خوب اضافه می‌شد اما خیلی به او پاس ندادند. علیپور احساس می‌کنم آن بازیکن چند سال قبل نیست. گندوز هم روی توپ ارسالی ضعف نشان داد ولی باید چند بازی به او فرصت داد.

*عملکرد دیگر بازیکنان در نخستین بازی لیگ قابل قبول بود؟

پرسپولیس فوروارد شش دانگ ندارد چون خود عیسی هم سرحال نبود. هافبک‌ها تقریبا خوب بودند و خط دفاعی هم بد نبود.

*تعویض‌های گاریدو جواب داد؟

این بازی برای براجعه سنگین و سخت بود. مثلا در یک بازی که پرسپولیس با چند گل از رقیب جلو باشد می‌تواند به زمین بیاید. من فکر می‌کنم گاریدو تعویض‌های خوبی نکرد.

*شاید برای پاسخ به این سوال کمی زود باشد ولی پرسپولیس نسخه گاریدو چه تفاوتی با پرسپولیس اوسمار و یحیی دارد؟

پرسپولیس گاریدو یک حسن خوب دارد و آن این است که پرسپولیس در زمان حمله با تعداد نفرات بالا در هجده قدم ظاهر می‌شد و زمانی که توپی ارسال می‌شد حداقل ۴نفر در هجده قدم بودند که این تاکتیک را در مربیان قبلی نمی‌دیدم. صد درصد گاریدو در تمرین‌ها کار کرده که در حمله از همه طرف به سمت محوطه جریمه حریف اضافه شوند. پرسپولیس برخی مواقع درحمله ۳ به یک و ۴ به ۲ بود. مطمئن باشید بعد از چند بازی پرسپولیس بهتر از اینها خواهد شد.

*نقطه ضعف پرسپولیس کجاها بود؟

خط دفاعی که یک بازیکن از بین ۴بازیکن گردن کلفت پرسپولیس سر زده است. مشکل دیگر پرسپولیس در خط حمله است، مهاجم و ضربه زننده آخری مثل فرشاد پیوس می‌خواهد. این تیم صد درصد یک مهاجم شش دانگ می‌خواهد.

*پرسپولیس باز هم احتیاج به بازیکن دارد؟

در خط حمله بازیکن می‌خواهد. در خط دفاع بازیکنی که طراح باشد احتیاج دارد. در خط هافبک رفیعی خوب است ولی بازهم یک پاسور خوب نیاز است.

*آینده پرسپولیس را با گاریدو چطور می‌بینید؟

وقتی ۶۲ درصد مالکیت توپ را در اختیار داری پس تیم خوبی هستی و من آینده خوبی برای این پرسپولیس متصور هستم. استقلال با این همه بازیکن که جذب کرده باز هم نکونام به گریه افتاده بود که بازیکن نداریم و این فرار رو به جلو است اما پرسپولیس با آن چیزی که داشت نمایش خوبی نشان داد.

*عذرخواهی تاج از استقلال حاشیه‌ساز شد. صحبتی در این خصوص ندارید؟

آقای تاج که از استقلال و نه از طرفدارانش عذرخواهی کرده یک عذرخواهی هم از هواداران پرسپولیس و استقلال بکند که به عنوان تیم‌های بزرگ این مملکت در بازی خانگی‌شان بیرون از تهران بازی می‌کنند، این برای فدراسیون خیلی ضعف است. یعنی یک شما یک استادیوم در تهران ندارید الان بازی میهمان و میزبان پرسپولیس یکی شده و فرقی برای این تیم نمی‌کند. این تیم‌ها فردا می‌خواهند بروند در آسیا بازی کنند. در یک برنامه دیدم می‌گفتند فدراسیون وظیفه‌اش را انجام دهد تا مردم از شما تشکر کنند در حالیکه برای کسی که وظیفه‌اش را انجام می‌دهد تشکر لازم نیست. شما وی ای آر را آوردین و همه به هم تبریک می‌گویید، وی ای آر سال ۲۰۱۷ آمده، الان سال ۲۰۲۴ است و ما هنوز هیچ کاری نکرده‌ایم و فقط 3استادیوم وی ای آر دارند.

*تاثیر وی ای آر در نخستین هفته چطور بود چون در بازی استقلال نقش پررنگی داشت.

گل دوم استقلال آفساید بود چطور متوجه نشدند، بشینید و ۱۰ بار فیلم گل را نگاه کنید، خط ‌کشی هم کنید باز آفساید است. این چه وی ای آری است و درنهایت کار خودشان را می‌کنند. برای وی ای آر باید ۳۵ دوربین باشد و دوستان با ۲ دور بین مادون قرمز سیصد سال قبل فیلمبرداری می‌کنند. این گل استقلال را اصلا نمی‌دانند چه بازیکنی زده و خود نکونام گفت شاگردم من زده و خود آن بازیکن می‌گفت من نزدم.

*پیش‌بینی شما از مدعی قهرمان لیگ چیست؟

مطمئن باشید پرسپولیس و استقلال مدعی اول و دومی هستند و تیم‌هایی که فکر می‌کنند با زیاد یار گرفتن مدعی هستند از این خبرها نیست.

منبع: روزنامه همشهری