یکی از تفریحات جذاب به ویژه در فصل تابستان رفتن به مجموعه‌های آبی است. یکی از معروف‌ترین این مجموعه‌ها، اوپارک نام دارد. اوپارک یکی از بزرگ‌ترین پارک‌های آبی سرپوشیده در خاورمیانه و ایران است که در محدوده چیتگر قرار دارد. به همین دلیل به این مجموعه تفریحی-ورزشی-آبی، اوپارک چیتگر نیز می‌گویند.

همشهری - سعیده مرادی: پارک آبی اُپارک در سال ۱۳۹۶ در مساحت ۵۵ هزار متر مربع افتتاح شد. ایده ساخت وسایل بازی این پارک توسط یک شرکت کانادایی با نام وایت واتر اجرا شده است.

استخر موج

این مجموعه تفریحی در هر نوبت، آمادگی میزبانی از ۳۰۰۰ نفر را به‌طور همزمان دارد و در آن هر نوع بازی آبی که فکرش را بکنید در دسترس است. اُپارک دارای ۱۴ سرسره آبی هیجان‌انگیز برای بزرگسالان و کودکان است که از جمله آنها می‌توان به سرسره‌های اُپیچ، اُرنگ، ابر شیب، اَبیس، بومرنگ، تونلی، گردالوپ و رالی شیب اشاره کرد. در اینجا استخر موجی هم وجود دارد که با ظرفیت ۱۲۰۰ نفر، یکی از بزرگترین استخرهای موج مصنوعی در ایران محسوب می‌شود. رودخانه خروشان اُپارک به طول ۳۰۰ متر نیز امکان قایق‌سواری و تیوپ‌سواری را برای علاقه‌مندان فراهم می‌کند. جکوزی و سونای خشک و بخار و حوضچه آب سرد هم از دیگر امکانات این مجموعه است. در این مجموعه یک غار نمکی نیز وجود دارد که امکان تنفس هوای سالم و تصفیه شده را در اختیار مراجعان می‌گذارد. سالن ماساژ در نیز اُپارک فرصتی است برای اینکه خستگی را از تن بیرون کنید.

تنوعی از امکانات

مجموعه اوپارک در کنار بازی‌ها و بخش‌های مختلف، امکاناتی مانند فروشگاه لوازم و تجهیزات ورزشی، بوفه، کافه، فست فود، عکاسی، پارکینگ، رختکن، دوش آب گرم و اتاق مادر و کودک نیز برخوردار دارد. هزینه استفاده در این پارک آبی برای روزهای تعطیل ۷۲۰ هزار تومان و در روزهای عادی ۶۲۰ هزارتومان بوده و ورود افرد زیر ۲ سال به این مجموعه ممنوع است. در اینجا کودکان زیر ۱۲ سال نیز باید توسط بزرگ‌تر بالای ۱۸ سال همراهی شوند و امکان استفاده از تمامی سرسره‌های این مجموعه برای کودکان خردسال وجود ندارد.

نشانی: اتوبان تهران - کرج، بعد از آزادگان، خروجی شهرک گلستان، انتهای خیابان شمیم

ساعت فعالیت: بانوان، شنبه تا پنجشنبه ساعت ۸ تا ۱۵، آقایان، شنبه تا پنجشنبه ساعت ۱۷ تا ۲۴ و جمعه‌ها ساعت ۱۰ تا ۲۱

منبع: روزنامه همشهری