تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۶

دریاچه‌های اطراف تهران از بکرترین و زیباترین جاذبه‌های طبیعت هستند که با مناظر دیدنی اطرافشان بهترین مقصد گردشگری ساکنان پایتخت برای آخر هفته‌ها به حساب می‌آیند. یکی از این دریاچه‌ها واریان است. دریاچه‌ای واقع در دل جاده چالوس که با طبیعت زیبایش از مقاصد اصلی گردشگران محسوب می‌شود.

همشهری - سعیده مرادی: دریاچه واریان از دهه ۳۰ به دنبال ایجاد سدکرج شکل گرفت و نامش از روستایی با همین عنوان گرفته شده است.

واریان تنها روستای آبی کشور

یکی از بهترین دریاچه‌ها در اطراف تهران که موقعیت کمپینگ را به شما می‌دهد دریاچه زیبای واریان است. روستای واریان لقب تنها روستای آبی کشور را یدک می‌کشد؛ چون دسترسی به این روستای بکر و زیبا، تنها از طریق قایق امکان‌پذیر است. البته ورود به این روستا برای هر فردی امکان‌پذیر نیست و تنها محلی‌ها و گردشگران با تور می‌توانند وارد شوند. اما برای آن دسته از افرادی که تنها خواستار تفریح در کنار دریاچه هستند، پایین‌تر از ایستگاه سوار شدن به قایق‌ها و نزدیک محل پارک خودروها، امکان اتراق کردن هست و می‌توان چند ساعتی را در این محل سپری کرد.

تابستان، فصل طبیعت‌گردی

آب‌وهوای منطقه واریان به خاطر بودن در دل کوه البرز در بیشتر فصل‌های سال سرد و برفی و بارانی است، بنابراین بهار و به ویژه تابستان بهترین زمان سفر به دریاچه واریان محسوب می‌شود. در نیمه اول سال آب و هوای دریاچه واریان بسیار دلپذیر و مطبوع بوده و در آن می‌توان به آب‌تنی، قایق رانی، اسکی و ماهیگیری به عنوان تفریحات رایج در کنار این دریاچه پرداخت. همچنین در فصول گرم سال با آب شدن برف‌ها، آب دریاچه بیشتر شده و این موضوع پوشش گیاهی منطقه را سرسبزتر کرده و دشت‌های گل جلوه دیگری دارند. این طبیعت زیبا باعث شده تا عکاسی و طبیعت‌گردی از دیگر فعالیت‌های رایج و دوست داشتنی در کنار این دریاچه باشد. برای سفر به دریاچه واریان به دلیل شرایط خاص و طی کردن مسیر پیاده‌روی داشتن وسایلی مانند کفش و لباس مناسب، آب آشامیدنی، کیسه خواب و کارت شناسایی ضروری است.

نشانی: استان البرز، ۲۵ کیلومتری جاده چالوس، روستای واریان

چطور برویم: برای رفتن به واریان باید به سمت سد کرج، جاده چالوس بروید. در کنار این سد، مسیر فرعی به سمت روستای واریان است.

منبع: روزنامه همشهری