معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا از انهدام باند کلاهبرداری با ترفند اجاره‌نامه‌های جعلی و دستگیری ۴ نفر در این خصوص خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، سرهنگ عبداله چولکی معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا گفت: در پی ارجاع پرونده‌های متعدد کلاهبرداری تحت عنوان اجاره و رهن املاک افراد غیر به پلیس آگاهی، موضوع به صورت ویژه در دستور کار پایگاه دوم تهران قرار گرفت.

وی افزود: در تحقیقات تکمیلی مشخص شد متهمان در ابتدا املاک و آپارتمان‌های باارزش را شناسایی کرده و سپس از طریق سایت دیوار و تحت پوشش بنگاه‌های معاملات ملکی و مشاورین املاک، با نشان دادن املاک مذکور به متقاضیان و جلب اعتماد آنان، در ادامه با ارائه مدارک هویتی جعلی، اقدام به تنظیم اجاره‌نامه‌های جعلی می‌کردند.

معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه این افراد شیاد مبالغ کلانی را نیز تحت عنوان پیش‌پرداخت دریافت کرده و متواری شده بودند، گفت: با انجام اقدامات اطلاعاتی و پلیسی، ۴ نفر از متهمان اصلی دستگیر و در بازجویی‌های تخصصی به بزه انتسابی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال معترف و پس از صدور قرار قانونی مناسب به زندان تحویل داده شدند.

وی خاطرنشان کرد: عدم بررسی دقیق اسناد مالکیتی توسط مالباختگان، قیمت پیشنهادی پایین ملک و عجله و طمع‌ورزی از جمله عوامل تأثیرگذار در این کلاهبرداری بوده است.

سرهنگ چولکی تصریح کرد: مهم‌ترین موضوع در این خصوص ثبت معامله در دفاتر اسناد رسمی و اخذ کد رهگیری است. شهروندان باید به دور از هیجان و عجله و با دقت بیشتری عمل کنند تا در دام شیادان نیفتند.

منبع: مهر