در حالی که ارتش رژیم صهیونیستی از بازگرداندن اجساد ۶ اسیر خود از غزه خبر داد و تحقیقات درباره علت مرگ آنها ادامه دارد، گردان‌های القسام با انتشار ویدیویی از آخرین درخواست‌های این اسرا اعلام کرد که آنها در حملات هوایی ارتش اشغالگر کشته شدند.

به گزارش همشهری‌آنلاین، گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس ویدیویی حاوی تصاویری از اسرای صهیونیست را پیش از کشته شدن همگی آنها در حملات هوایی ارتش رژیم اشغالگر منتشر کرد.

در این ویدیو اسرای یاد شده در ارسال آخرین پیام‌های خود برای مسوولان رژیم صهیونیستی و درخواست از آنها برای بازگرداندنشان هستند اما بعد مشخص می‌شود که تمامی آنها در حملات هوایی ارتش اشغالگر به محل بازداشت آنها، کشته شدند.

پیام گردان‌های قسام به خانواده‌های اسرا

گردان‌های قسام شاخه نظامی حماس در این پیامی ویدیویی اعلام کرد که نتانیاهو تنها به خانواده‌های اسرای اسرائیلی در غزه وعده دروغ می‌دهد و تصمیمی برای آزادی آن‌ها ندارد.

در بخشی از این ویدیو اظهارات نتانیاهو در مورد آزادی اسرا آمده که می‌گوید: «ما از آغاز جنگ، به دنبال آزادی "گروگان"ها و بازگرداندن همه آن‌ها به خانه بودیم، وقتی می‌گویم همه آن‌ها، یعنی همه آن‌ها»

در این ویدئو تصاویری از اسرای اسرائیلی دیده می‌شود که امیدوار به آزادی و بازگشت به میان خانواده‌ بودند اما در نهایت در حملات ارتش نتانیاهو کشته شدند.

این ویدیو همچنین شامل بخش‌هایی از صحبت‌های قبلی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی است که متعهد شده بود تمامی اسرای صهیونیست را از غزه باز می‌گرداند.

به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای «رای الیوم»، القسام در ادامه این ویدیو، نتانیاهو را «شیطان» می‌خواند و با اشاره به وعده‌های دروغ او به خانواده‌های این اسرا، خطاب به صهیونیست‌های ساکن اراضی اشغالی تاکید کرده «به آنها وعده و امید واهی می‌دهد».

این ویدیو در حالی منتشر شد که ارتش رژیم صهیونیستی از کشف اجساد ۶ اسیر صهیونیست در جریان عملیات مشترکی با سرویس جاسوسی شین‌بت در داخل تونلی به عمق حدود ۱۰ متر خبر داد.

روزنامه عبری «اسرائیل هیوم» سه‌شنبه افشا کرد که ارتش رژیم صهیونیستی کار بررسی این اجساد را آغاز کرده تا مشخص شود آنها با آتش خودی کشته شدند یا نه.

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز به نقل از ارتش این رژیم اعلام کرد، «حملاتی که ماه مارس در نزدیکی تونلی انجام شد که اجساد در آن پیدا شدند، احتمالا منجر به کشته شدن آنها شدند.»

هم‌چنین رسانه‌های این رژیم گزارش دادند، ارزیابی‌ها حاکی از این است که پنج تن از این ۶ اسیر که اجسادشان بازگردانده شده، با آتش‌ خودی و حدود ۶ ماه قبل طی حملات ارتش در عملیات زمینی‌اش در خان‌یونس کشته شدند.

روزناهه عبری «یدیعوت آحارونوت» نیز در این رابطه نوشت که این اسرا در آتش‌سوزی ناشی از حمله ارتش، در داخل تونل خفه شدند.

در همین رابطه روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» به نقل از مسوولان امنیتی رژیم صهیونیستی نوشت، «اگر توافقی حاصل نشود که خیلی زود به نجات اسرا منجر شود، تعداد بیشتری از آنها کشته شده از نوار غزه بازخواهند گشت.»

این روزنامه آمریکایی در ادامه تاکید کرد که بیشتر مسوولان امنیتی رژیم صهیونیستی بر رسیدن به توافق به عنوان تنها راه بازگرداندن ۱۰۵ اسیر باقی مانده که در تاریخ هفتم اکتبر گذشته بازداشت شدند، تاکید دارند.

پیش از این «ابو عبیده» سخنگوی گردان‌های عزالدین قسام بارها از کشته شدن اسرای صهیونیست به دلیل تداوم حملات این رژیم علیه نوار غزه خبر داد.

خانواده‌های این اسرا همراه با شهرک‌نشین‌های صهیونیست در خیابان‌های تل‌آویو به تظاهرات و درخواست برای امضای قرارداد تبادل ادامه داده و ضمن انتقاد از عملکرد نتانیاهو و وقت‌کشی‌اش در این زمینه تاکید دارند که این رویکرد جان اسرا را به خطر انداخته است.

خانواده‌های اسرا پیش از این کابینه رژیم صهیونیستی را مسوول اخلاقی بازگرداندن تمامی اسرای کشته شده برای تدفین شایسته و بازگرداندن تمامی اسرای زنده نزد خانواده‌هایشان دانسته و تاکید کردند که بازگشت فوری تمامی ۱۰۵ اسیر تنها با حصول یک توافق ممکن خواهد بود و کابینه باید با کمک میانجی‌ها هر کاری را می‌تواند برای امضای قرارداد تبادلی که اکنون روی میز است، انجام دهد.

منبع: ایسنا