اربعین تقریبا به پایان رسید و زائران در حال برگشت به شهر و خانه‌هایشان هستند. جانشین ستاد اربعین استان کرمانشاه با اشاره به در جریان بودن بازگشت زوار از مرز خسروی، گفت: به نظر می‌رسد، بازگشت زوار تا دو سه روز آینده نیز ادامه داشته باشد.

به گزارش همشهری آنلاین، علی شعبانی در جمع خبرنگاران حاضر در مرز خسروی، با اشاره به آغاز عملیات اربعین از ابتدای ماه صفر، گفت: زیرساخت‌هایی که در طول سال باید انجام گیرد بهبود جاده‌ها و رفع نقاط حادثه خیز، ساخت سرویس‌های بهداشتی و حمام، جانمایی مواکب و ...است که تمام این اقدامات در طول سال گذشته انجام گرفته است.

شعبانی اظهار کرد: ۱۸ کمیته در عملیات اربعین مشارکت داشتند که با همکاری همه کمیته‌ها خوشبختانه امسال شاهد برگزاری مطلوب مراسم اربعین بودیم.

شعبانی در ادامه با اشاره به استقبال زوار از مرز خسروی در اربعین امسال، به تشریح اقدامات صورت گرفته برای آماده‌سازی این مرز پرداخت.

ارائه نزدیک به ۳ میلیون خدمات درمانی به اربعین

عملیات اربعین هلال احمر از تاریخ ۱۶ مردادماه آغاز شده و تا ۹ شهریور ادامه خواهد داشت که از روز ۱۶ مردادماه تا روز ۴ شهریور، در داخل کشور ۳۷ هزار و ۸۲۶ زائر از خدمات امدادی هلال‌احمر بهره‌مند شدند که از این تعداد، ۹ هزار و ۷۸۲ نفر خدمات اسکان اضطراری و ۲۶ هزار و ۴۵۸ نفر خدمات سلامت و درمان در محل دریافت کردند و هزار و ۵۶۳ نفر نیز به مراکز درمانی انتقال داده شدند.

همچنین تا به امروز ٢ میلیون و ۸۰۲ هزار و ۴۸۲ مورد خدمات داوطلبانه درمانی و سلامت در کشور عراق به زائران ارائه شده که شامل ویزیت زائران بیمار، خدمات پاراکلینیک، انتقال بیماران به مراکز درمانی، نسخ دارویی و مراقبت از سلامت زائران بوده است.

منبع: همشهری آنلاین