مجلس امروز برای دولت و وزرا سنگ تمام گذاشت. انتظار این است که وزرا درباره مسائل کشور و حل مشکلات با مجلس هماهنگی و تعامل داشته باشند.

به گزارش همشهری آنلاین، علی آذری نماینده مجلس شورای اسلامی: با انتخاب آقای مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور از سوی مردم، گفتمان و ادبیات وفاق ملی شکل گرفت و برجسته شد. مسأله قابل توجه این است که ایشان با تأکید بر موضوع وفاق ملی و تکرار آن ادبیات سعی داشتند که از ادعاهای دیگر فاصله بگیرند. لذا با توجه به اینکه ایشان نیت پاک و صادقانه‌ای دارند و حرفشان را از تهِ دل و با باور خود بیان می‌کنند، انتظار و امید با در نظر گرفتن وفاق ملی و پرهیز از مناقشات و درگیری‌ها می‌توان وضعیت را به سامان رساند و حال کشور را در زوایای مختلف خوب کرد.

مجلس در این چند وقت با دقت و ظافت بسیار سعی در بررسی افراد داشت. موضوع مهم این است که امروز مجلس از سلاح اعتماد خودش استفاده کرد و رأی اعتماد به وزرا داد اما آنسوی این اعتماد استیضاح وزرا است که در حالتی رقم می‌خورد که یک وزیر نسبت به انجام وظیفه خود دچار قصور و کوتاهی شود که ما امید داریم این اتفاق اصلا در این دوره نیفتد.

اتفاق امروز در مجلس شورای اسلامی، رخداد مبارکی است. حقیقت آن است که ما با کمبود قوانین و مقررات مواجه نیستیم بلکه، مسأله و چالش اصلی عبارت است از اینکه باید یک مدیر شجاع و مدبر و کاربلد باشد که بتواند این قوانین را عملی کرده و کار را جلو ببرد. بی‌شک یکی از چالش‌هایی که آقای پزشکیان با آن مواجه خواهد شد انفجار مدیران ناکارامد است. در وزارتخانه‌ها و سایر نهادهای دولتی دیگر وجود این افراد ناکارآمد موجب شده است که روند با گره و موانع جدی روبه‌رو شود.

مشکلاتی در کشور وجود دارد که با تعامل وزرا و نمایندگان این مشکلات قابل حل می‌شوند. انتظار این است که وزرا در این باره با مجلس هماهنگی و تعامل داشته باشند. آنها نباید این روزها را فراموش کنند؛ حقیقت آن است که مجلس امروز برای دولت و وزرا سنگ تمام گذاشت و پس از بحث و بررسی‌های بسیاری که صورت گرفته است باید در ادامه نیز این روند با قوت پیگیری شود.