پنجشنبه ۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
۰ نفر

مجلس امروز برای دولت و وزرا سنگ تمام گذاشت. انتظار این است که وزرا درباره مسائل کشور و حل مشکلات با مجلس هماهنگی و تعامل داشته باشند.

علی آذری

به گزارش همشهری آنلاین، علی آذری نماینده مجلس شورای اسلامی: با انتخاب آقای مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور از سوی مردم، گفتمان و ادبیات وفاق ملی شکل گرفت و برجسته شد. مسأله قابل توجه این است که ایشان با تأکید بر موضوع وفاق ملی و تکرار آن ادبیات سعی داشتند که از ادعاهای دیگر فاصله بگیرند. لذا با توجه به اینکه ایشان نیت پاک و صادقانه‌ای دارند و حرفشان را از تهِ دل و با باور خود بیان می‌کنند، انتظار و امید با در نظر گرفتن وفاق ملی و پرهیز از مناقشات و درگیری‌ها می‌توان وضعیت را به سامان رساند و حال کشور را در زوایای مختلف خوب کرد.

مجلس در این چند وقت با دقت و ظافت بسیار سعی در بررسی افراد داشت. موضوع مهم این است که امروز مجلس از سلاح اعتماد خودش استفاده کرد و رأی اعتماد به وزرا داد اما آنسوی این اعتماد استیضاح وزرا است که در حالتی رقم می‌خورد که یک وزیر نسبت به انجام وظیفه خود دچار قصور و کوتاهی شود که ما امید داریم این اتفاق اصلا در این دوره نیفتد.

اتفاق امروز در مجلس شورای اسلامی، رخداد مبارکی است. حقیقت آن است که ما با کمبود قوانین و مقررات مواجه نیستیم بلکه، مسأله و چالش اصلی عبارت است از اینکه باید یک مدیر شجاع و مدبر و کاربلد باشد که بتواند این قوانین را عملی کرده و کار را جلو ببرد. بی‌شک یکی از چالش‌هایی که آقای پزشکیان با آن مواجه خواهد شد انفجار مدیران ناکارامد است. در وزارتخانه‌ها و سایر نهادهای دولتی دیگر وجود این افراد ناکارآمد موجب شده است که روند با گره و موانع جدی روبه‌رو شود.

مشکلاتی در کشور وجود دارد که با تعامل وزرا و نمایندگان این مشکلات قابل حل می‌شوند. انتظار این است که وزرا در این باره با مجلس هماهنگی و تعامل داشته باشند. آنها نباید این روزها را فراموش کنند؛ حقیقت آن است که مجلس امروز برای دولت و وزرا سنگ تمام گذاشت و پس از بحث و بررسی‌های بسیاری که صورت گرفته است باید در ادامه نیز این روند با قوت پیگیری شود.

کد خبر 876268

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار سیاست داخلی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha