مدافع سابق استقلال گفت: من فکر می‌کنم خریدهای نکونام خیلی خوب هستند و ۳ خارجی استقلال از جمله مارشاریپوف، اندونگ و کاکوتا می‌توانند برای استقلال مثمر ثمر باشند

به گزارش همشهری آنلاین درباره تساوی آبی‌پوشان مقابل ملوان بندرانزلی در هفته دوم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: من از بازی استقلال لذت بردم. مخصوصاً اندونگ و کاکوتا، بازیکنان خارجی جدید تیم بی‌نظیر بودند و سرعت بازی استقلال با حضور این ۲ بازیکن بالا رفته است.

وی ادامه داد: من فکر می‌کنم خریدهای نکونام خیلی خوب هستند و ۳ خارجی استقلال از جمله مارشاریپوف، اندونگ و کاکوتا می‌توانند برای استقلال مثمر ثمر باشند؛ خط هافبک استقلال کیفیت مناسبی دارد و اگر بلانکو به ترکیب اضافه شود تیم استقلال در خط جلو هم شرایط بهتری خواهد داشت.

بازی رضاییان یک شور و شعفی دارد که هر بیننده‌ای از آن لذت می‌برد

همدانی درباره اینکه جواد نکونام همچنان به بازی مستقیم و ارسال از کناره‌ها تاکید دارد، گفت: به هر حال استقلال با تیمی مانند ملوان بازی داشت که تیم بسیار خوب و باکیفیتی است و نمی‌توانیم این تیم را دست کم بگیریم. پارسال هم دیدید ملوان چقدر خوب بازی کرد و امسال هم تقویت شده و بازیکنان سرباز باکیفیتی را به خدمت گرفته و نفراتی مانند امید نورافکن را جذب کرده است.

پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: فکر می‌کنم اگر اتحاد استقلالی‌ها بیشتر باشد تیمی متفاوت‌تر در این فصل از آن‌ها خواهیم دید. به نظرم استقلال در ۳۰ دقیقه پایانی بسیار باکیفیت بازی کرد و سرعت بازی بسیار بالا رفته بود. رامین رضاییان در سمت راست استقلال خوب کار می‌کند و یک شور و شعفی دارد که هر بیننده‌ای از نحوه بازی‌اش لذت می‌برد. بازیکن جناح چپ هم باید از کانال‌های کناری نفوذهای خوبی داشته باشد. البته مارشاریپوف در آن سمت به استقلال کمک می‌کند. در مجموع بلانکو در صورتی که به ترکیب تیم اضافه شود و یا یک مهاجم خارجی خوب دیگر بگیرند به نظرم آبی‌پوشان امسال متفاوت‌تر بازی خواهند کرد.

استقلال در خطوط مختلف شرایط مناسبی دارد

همدانی درباره اینکه مهاجمان استقلال در بازی با ملوان نتوانستند گل بزنند و به نظر می‌رسد آبی‌پوشان در خط حمله ضعف‌هایی دارند، تصریح کرد: بله، قطعاً استقلال به یک مهاجم ششدانگ در خط حمله نیاز دارد. من اعتقاد دارم تیم ما با توجه به بازیکنانی که در اختیار گرفته کیفیت بهتری پیدا کرده است. خدا را شکر می‌توانیم خیالمان راحت باشد که استقلال در خطوط مختلف شرایط مناسبی دارد. به هر حال سامان فلاح به خط دفاع اضافه شده که بازیکن جوانی است و در کناره‌ها کوشکی و اسلامی بازیکنان باکیفیت، جوان و آینده‌داری هستند. کاکوتا و اندونگ هم در خط میانی سرعت بسیار خوبی به خط هافبک داده‌اند. مطمئن باشید با این کیفیتی که در این دو هفته دیده‌ایم استقلال یکی از مدعیان اصلی در این فصل خواهد بود.

۲ بازی اخیر نشان می‌دهد که نبود VAR چقدر به استقلال آسیب زده بود

پیشکسوت استقلال درباره اینکه در ۲ بازی اخیر VAR کمک حال استقلال بوده است، گفت: به هر حال نشان می‌دهد که نبود VAR چقدر به استقلال آسیب زده بود و حضور کمک داور ویدیویی قطعاً به فوتبالمان کمک خواهد کرد. استفاده از این سیستم باید زودتر از این‌ها اتفاق می‌افتاد و اگر پارسال کمک داور ویدیویی داشتیم شاید خیلی از نتایج تغییر می‌کرد و حتی در سرنوشت قهرمانی تأثیرگذار بود. در مجموع استقلال بسیار بازیکنان باکیفیت خارجی خوبی گرفته است و اندونگ و کاکوتا بازی متفاوتی ارائه می‌دهند و بسیار بازیکنان خوبی هستند.

همدانی در پایان درباره اینکه استقلال ورزشگاه اختصاصی ندارد و در قزوین میزبانی می‌کند، خاطرنشان کرد: بله، یکی از مشکلاتی که می‌شود به آن اشاره کنیم بحث میزبانی است. اگر بازی استقلال و ملوان در ورزشگاه آزادی برگزار می‌شد چقدر می‌توانست متفاوت باشد. به هر حال باید به جلوتر برویم و ببینیم چه اتفاقاتی رخ می‌دهد.