درباره مهرداد قنبری که سال‌ها بعد از دعوت به تیم ملی تا لیگ‌یک هم رفت و با خیبر به ویترین لیگ برتر بازگشت.

همشهری آنلاین- در آغاز دوباره لیگ برتر فوتبال ایران و بعد از سپری شدن دو هفته از این رقابت‌ها، تیم تازه‌وارد خیبر خرم‌آباد که برای اولین بار به لیگ برتر پا گذاشته با هواداران پرشورش به یکی از پدیده‌های جذاب این رقابت‌ها بدل شده است. در ترکیب همین پدیده جدید، یک بازیکن نام‌آشنا بعد از سال‌ها دوباره خودش را به لیگ برتر رسانده و یکی از چهره‌های این لیگ در دو هفته ابتدایی بوده است.

مهرداد قنبری، زننده هر دو گل خیبر در این فصل همان بازیکنی است که زمانی در تیم ذوب‌آهن به عنوان مدافع چپ چهره شد و حتی کارلوس کی‌روش او را به تیم ملی هم دعوت کرد. اما قنبری با بدشانسی مفرط مواجه شد و در همان روزهای خوب فوتبالش با مصدومیتی سنگین از میادین فاصله گرفت. او بعد از رهایی از مصدومیت دیگر نتوانست درخشش سال‌های قبل را داشته باشد و اگرچه با ذوب‌آهن به لیگ برتر هم بازگشت اما دیگر خبری از روزهای اوجش در این تیم نبود. مسیر زندگی فوتبالی قنبری به شکلی پیش رفت که او برای ادامه فوتبالش به لیگ‌یک رفت و در ترکیب خیبر خرم‌آباد قرار گرفت. بازیکنی که زمانی در لیگ برتر ستاره بود حالا باید در لیگ‌یک به تیم خیبر کمک می‌کرد تا اولین صعود تاریخش را به لیگ برتر جشن بگیرد. از قضا این اتفاق رخ داد و هم خیبر صعود کرد و هم قنبری به روزهای اوج خودش برگشت. او حالا دیگر در دفاع چپ بازی نمی‌کند و در نقش هافبک هجومی یکی از موثرترین بازیکن‌های تیم خرم‌آبادی است که در ۲هفته ابتدایی لیگ هم حسابی درخشیده است.

قنبری در هفته اول گل برتری تیمش را به هوادار زد و در تیم منتخب هفته قرار گرفت. او در هفته دوم هم پنالتی خیبر را که خودش گرفته بود مقابل سپاهان تبدیل به گل کرد تا اولین گل تاریخ لیگ برتر در خرم‌آباد هم به نامش ثبت شود. قنبری با میانگین امتیاز ۷.۳۴ طی این دو بازی ششمین بازیکن برتر لیگ بوده است. رتبه ششم قنبری در جمع بازیکن‌ها و رتبه هفتم خیبر در میان تیم‌های لیگ برتر، یک شروع خوب برای هر دوی آنها محسوب می‌شود که لرتباران به ادامه یافتن این شروع خوب دل بسته‌اند.