استراماچونی در مصاحبه‌ای که با گاتزتا دلو اسپورت داشته، به تعریف و تمجید از مهدی طارمی پرداخته است.

به گزارش همشهری آنلاین مهدی طارمی در دیدار برابر لچه، نخستین بازی خود را برای اینتر انجام داد. مهاجم ایرانی افعی‌ها پاس گل نخست را به متئو دارمیان داد و در ادامه نیز در خط حمله، جنگنده و پرتلاش ظاهر شد. او در بازی هفته اول برابر جنوا نیز روی گل دوم تیمش اثرگذار بود.

پس از پایان دیدار با لچه، طارمی برابر دوربین شبکه DAZN ایتالیا قرار گرفت و چند دقیقه‌ای را نیز با آندره آ استراماچونی به صحبت پرداخت. مکالمه این دو نفر با بیان برخی جملات فارسی آغاز شد و در ادامه نیز سرمربی سابق استقلال از مهاجم ایرانی قول گرفت تا بتواند یک گل آکروباتیک را برای اینتر به ثمر برساند.

اما حالا استراماچونی در مصاحبه‌ای که با گاتزتا دلو اسپورت داشته، به تعریف و تمجید از مهدی طارمی پرداخته و اینکه او می‌تواند کاملاً برای نراتزوری اثرگذار باشد. او درباره علی دایی و پیش‌بینی‌اش از تعداد گل‌های طارمی در اینتر نیز صحبت کرده و البته مهاجم بوشهری را نیز به خولیو کروز تشبیه کرده که متن آن را در زیر می‌خوانیم.

آقای استراماچونی، آیا می‌توانیم تأیید کنیم که اظهارات قبلی شما در مورد طارمی درست بوده است؟
- بدون شک. تأثیر طارمی در سری آ بسیار مثبت بوده است، چه از نظر عملکرد فردی و چه از نظر هماهنگی جمعی با تیم.

* در چه زمینه‌ای به نظر شما طارمی آماده‌تر بوده و در چه زمینه‌هایی هنوز باید پیشرفت کند؟
- مهدی از نظر فوتبالی بسیار باهوش است، می‌داند چگونه بازی را بخواند و این را بلافاصله در ایتالیا نشان داده است. مهم‌ترین نکته برای او این است که دقیقه‌های بازی را افزایش دهد و هماهنگی خود با هم‌تیمی‌ها را بهبود بخشد.

* هماهنگی او با تورام در چه مرحله‌ای است؟
- سطح تلاش برای ایجاد هماهنگی بین این دو بازیکن بسیار مرا تحت تأثیر قرار داده است، آنها هر زمانی که می‌توانستند به دنبال یکدیگر بودند. در هر شرایطی که پشت به دروازه بازی می‌کردند، فضاها را به نفع یکدیگر اشغال می‌کردند. من خیلی کنجکاوم که وقتی فرصت پیش بیاید، بازی او با لائوتارو را نیز ببینم.

* اما طارمی در چه مواردی با دیگر مهاجمان اصلی تیم تفاوت دارد؟
- او بسیار ماهر در بازی ترکیبی است و در حمله با دو مهاجم تخصص دارد. با امیری در پرسپولیس، مارگا در پورتو و آزمون در تیم ملی ایران... او تقریباً همیشه با یک مهاجم دیگر در کنار خود بازی کرده است، دلیلی که او را وادار می‌کند آنچه را که دوست دارد انجام دهد. پایین آمدن و اتصال بازی با پاس‌ها و حرکات به ظاهر ساده ولی مؤثر، مانند شروع حرکت گل دوم تورام در مقابل جنوا. همچنین در بازی هوایی می‌تواند بسیار کمک کند؛ گل دارمیان به لچه یک پیش‌درآمد بود.

* میختاریان گفته است: "طارمی خارج از زمین خجالتی است، اما درون زمین مثل یک سرباز می‌جنگد." آیا این تعریف دقیق است؟
- میخی همیشه با دقت فراوان کلماتش را انتخاب می‌کند و در رختکن‌های مهم و پر از قهرمانان زیاد بوده است، با او موافقم. حتی در ایران، طارمی یک رهبر خاموش و مثبت است.

* آیا اینزاگی مربی مناسبی برای اوست؟
- اینزاگی در رشد و به ثمر رسیدن تورام در سری آ بسیار نقش داشت و من مطمئنم که او به بهبود عملکرد طارمی نیز کمک زیادی خواهد کرد. مهدی ویژگی‌های ایده‌آلی برای سبک بازی او دارد، همراه با خصوصیات انسانی که سیمونه قدردانی و در گروه به آن‌ها ارزش می‌نهد.

* هواداران منتظر اولین گل او هستند. چه انتظاری از بازی با آتالانتا دارید؟
- فاز دفاعی گاسپرینی قوی و دقیق است، اما من مطمئنم که طارمی می‌تواند تأثیرگذار باشد.

* با حضور لائوتارو در اوج، آیا ترکیب سه‌نفره‌ای که اینزاگی در جریان بازی با جنوا استفاده کرد، می‌تواند از ابتدا هم به کار رود؟
- صادقانه بگویم، اگر این ترکیب را از ابتدا در کوتاه‌مدت ببینم، بسیار تعجب خواهم کرد. اما مطمئنم که این می‌تواند یک راه‌حل کاملاً کاربردی و قابل پیاده‌سازی در جریان بازی باشد، به ویژه مقابل دفاع‌های بسیار بسته. همچنین اضافه می‌کنم که ترکیب لائوتارو، تورام و طارمی را بسیار مؤثرتر و همگام‌تر می‌بینم، نسبت به تلاش‌هایی که با لائوتارو، لوکاکو و ژکو انجام شد؛ بازیکنان بلژیکی و بوسنیایی در آن ترکیب سه‌نفره بسیار بیشتر به مشکل می‌خوردند.

* به طور کلی، طارمی شما را به یاد چه کسی می‌اندازد؟
- او مرا به یاد خولیو کروز می‌اندازد، به دلیل توانایی در اتصال بازی و مهارت در شوت‌زنی با هماهنگی عالی.

* علی دایی برای او پیش‌بینی کرده که حداقل 15 گل خواهد زد. استراماچونی چه تعدادی را برای او پیش‌بینی می‌کند؟
- من علی را در تهران ملاقات کرده‌ام، او به‌طور کلی، یک افسانه و اسطوره برای دنیای فوتبال، ایران و آسیا است. من برای طارمی آرزوی رسیدن به این تعداد گل را دارم، اما فکر می‌کنم اگر تعداد گل‌های او دو رقمی شود، با توجه به این که او یکی از بازیکنان اصلی نیست، این یک نتیجه عالی خواهد بود.

* آیا هنوز اینتر تیمی است که باید شکستش داد؟
- بله. اینتر تیمی است که از نظر انسجام، تجربه و عمق ترکیب بسیار قوی است و به خوبی توسط بازار نقل و انتقالات تقویت شده است. اما بدون شک لیگ امسال جذاب خواهد بود.