مادر آمریکایی که کودک ۴ ساله‌اش را در آپارتمانش در جنوب فلوریدا، به قتل رسانده بود بعد از ۱۱ سال مجرم شناخته شد.

همشهری آنلاین - حوادث: ساعت ۱۱:۳۰ صبح، ۱۰ ژوئن ۲۰۱۳ پلیس فلوریدا با تماس‌های عجیبی روبه‌رو شد. زن جوانی چندین بار تماس گرفته و از ماموران می‌خواست به آدرسی که می‌گوید بیایند. این زن که دستن سیمونز نام داشت، در اولین تماس وقتی از او پرسیدند که به چه علت باید ماموران را به آدرس او اعزام کنند، بدون هیچ توضیحی و بدون اینکه آدرسی بدهد، تلفن را قطع کرد. به دلیل اینکه تماس از طریق تلفن همراه صورت گرفته بود، محل آن قابل شناسایی نبود. ۱۶ دقیقه بعد، زن جوان بار دیگر تماس گرفت و آدرس خود را داد اما این بار نیز بدون اینکه علت تماس‌های خود را بگوید، تلفن را قطع کرد.

بر اساس گزارش پلیس، در حالیکه ماموران در راه رسیدن به محل اقامت زن بودند، او باز هم تماس گرفت و درخواست کمک کرد و این بار نیز بدون اینکه در مورد درخواست خود توضیح دهد، تماس را قطع کرد. در این فاصله، ماموران به محل زندگی او رسیدند و وارد آپارتمان شدند و در بازرسی از خانه پیکر بی جان پسر بچه ۴ ساله به نام آنتوان هوپ را یافتند. روی بدن او آثاری از چندین کبودی به چشم می‌خورد اما دلیلی برای اینکه پلیس مادرش را دستگیر کند، وجود نداشت. پزشکی قانونی نیز علت مرگ را نارسایی تنفسی اعلام کرد.
بر اساس این گزارش، زن جوان گرچه در ابتدا از سوی پلیس بازجویی شد اما تحت بازجویی پلیس قرار گرفت اما بعدا آزاد شد.

به گفته پلیس، در زمان مرگ این کودک، پدر پسر بچه حضانت بچه بر عهده پدرش بود. او نیز دو شکایت مطرح و ادعا کرد که، همسر سابقش پسرش را با بالش خفه کرده است و در شکایت بعدی، ادعا کرد پسرش توسط او به قتل رسیده یا در نتیجه سهل‌انگاری‌اش جان باخته است. که در آن زمان این ادعاها به دلیل نبود مدارک و شواهد در دادگاه رد شد.

بدین ترتیب تلاش کارآگاهان برای شناسایی قاتل یا علت مرگ کودک به بن‌بست خورد. تحقیقات در این پرونده برای سال‌ها متوقف شد تا اینکه بعد از ۱۱ سال رسیدگی به این پرونده به خواست پدر کودک از سر گرفته شد. این بار پلیس در تحقیقات خود از مادر دستن بازجویی کرد و او گفت که دخترش وقتی حضانت آنتوان را از دست داد، افسرده و به اسکیزوفرنی مبتلا شد. او گاهی می‌گفت که اگر آنتوان نباشد، همسرم به هدفش نخواهد رسید. همچنین یکبار در آن سالها دیدم که دخترم بالشی را بالای سر پسرش نگه داشته و به او خیره مانده است. در نوامبر ۲۰۲۳، بازرس ارشد پزشکی قانونی شهرستان بروارد درباره این پرونده به کارآگاهان جنایی اعلام کرد که معتقد است کودک ۴ ساله خفه شده است.

با توجه به سرنخ‌های به دست آمده مشخص شد که مادر کودک، در مرگ پسرش دست داشته است.
در ادامه این زن روز جمعه گذشته توسط پلیس دستگیر شد و به ضرب و شتم کودک و خفه کردن کودکش حالیکه که خواب بود، اعتراف کرد و به قتل درجه یک و کودک آزاری شدید متهم شده است.

او با وثیقه ۲۵هزار دلاری در زندان است. به گفته قاضی پرونده، باید تحت آزمایشات سلامت روان قرار گیرد.

منبع: همشهری آنلاین