یک نوجوان افغانی با همدستی جوان ایرانی سوار بر یک دستگاه موتورسیکلت می شدند و با پرسه زدن در خیابان ها، دست به زورگیری های سریال می زدند اما در آخرین سرقت خود تصادف کردند و گیر افتادند.

همشهری آنلاین - حوادث: از مدتی قبل گزارش سرقت های سریالی به پلیس پایتخت اعلام شد. بررسی ها نشان می داد که سارقان سوار بر موتور می شدند و صورت هایشان را با ماسک می پوشاندند. آنها سپس به سمت طعمه هایشان که اغلب زنان بودند، ‌هجوم می بردند و با تهدید چاقو، کیف و گوشی هایشان را به سرقت می بردند. اکثر مالباخته ها می گفتند که ترک نشین موتور، چاقو را زیر گردن یا روی پهلوهایشان قرار می دادند تا با تهدید، نقشه خود را عملی کنند. دزدان خشن سعی می کردند خیلی حرفه ای عمل کنند تا ری از خودشان به جا نگذارند اما در آخرین سرقت خود، ‌دستپاچگی و در نهایت تصادف کار دستشان داد.

دستگیری

ماجرا از این قرار بود که سارقان در آخرین سرقت خود، گوشی موبایل فردی را به سرقت بردند. او با داد و فریاد مردم را خبر کرد و همزمان گزارش این سرقت به پلیس اعلام شد تا طرح مهار برای دستگیری دزدان اجرا شود. سارقان اما دستپاچه شده و قصد فرار داشتند. آنها با حرکات مارپیچ می خواستند هر طور شده از دل ترافیک شهر خارج شوند اما تعادلشان را از دست دادند و با یک دستگاه ون تصادف کردند. موتور واژگون شد و سارقان که گشت پلیس را در یک قدمی خود دیدند، ‌ تصمیم به فرار گرفتند. آنها با پای پیاده فرار می کردند اما در نهایت توسط ماموران پلیس دستگیر شدند.

یکی از سارقان نوجوان ۱۷ ساله افغان بود و دیگری جوان ۲۷ ساله ایرانی. جوان ایرانی که طراح نقشه سرقت خشن بود، ‌به ماموران گفت: به اتهام گوشی قاپی یک سالی در زندان بودم و به تازگی آزاد شدم. مدتی قبل در قهوه خانه با پسر افغانی آشنا شدم. هر دویمان بیکار و به دنبال منبع درآمدی بودیم که به پیشنهاد من سرقت ها را شروع کردیم. گاهی اوقات من ترک نشین بودم و سناریو سرقت را اجرا می کردم و گاهی اوقات دوست نوجوان افغانم و هر چه از سرقت گیرمان می آمد را تقسیم می کردیم.

زورگیران خشن، ‌ به دستور بازپرس شعبه هشتم دادسرای ویژه سرقت، در اختیار ماموران اداره آگاهی قرار گرفتند و تحقیقات تکمیلی از آنها ادامه دارد.