زمزمه های کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو شنیده می شود و تنش های ژئوپلیتیکی در گوشه و کنار جهان به ویژه خاورمیانه قابل توجه است؛ قیمت جهانی طلا تحت تاثیر این دو عامل در نزدیکی قله قیمتی باقی مانده است.

به گزارش همشهری آنلاین، قیمت طلا دیروز سه‌شنبه (۲۷ اگوست) ثابت و نزدیک به بالاترین حد خود باقی ماند، زیرا تقاضای پناهگاه امن از افزایش تنش‌های ژئوپلیتیکی در خاورمیانه و افزایش شرط‌بندی برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات‌متحده در ماه سپتامبر حمایت شد.

خودروساز چینی به اروپا می رود

اکسپنگ، شرکت خودروسازی چینی به دنبال یک سایت تولیدی در اروپاست و آن را به جدیدترین سازنده خودروهای برقی چینی تبدیل می‌کند. اکسپنگ چین قصد دارد خودروهای برقی را در اروپا تولید کند تا تعرفه‌ها را کاهش دهد.

همکاری ترکمنستان و امارات در بخش نفت و گاز

دولت ترکمنستان و یک شرکت اماراتی، همکاری خود در بخش سوخت و انرژی را افزایش می‌دهند که اولویت‌های آن افزایش تولید و فرآوری نفت و گاز و افزایش صادرات حامل‌های انرژی ترکمنستان و فرآورده‌های شیمیایی نهایی نفت و گاز است.

رکود در فروشگاه‌های بریتانیا

یک نظرسنجی نشان داد که قیمت فروشگاه‌های بریتانیا در این ماه برای اولین‌بار از اکتبر ۲۰۲۱ به صورت سالانه کاهش یافت، زیرا فروش تابستانی لباس و کالاهای خانگی کاهش یافت. قیمت فروشگاه‌های بریتانیا برای اولین‌بار در نزدیک به ۳ سال کاهش می‌یابد.

بحران در کسب‌وکار آلمان

انقباض فضای کسب‌وکار در آلمان با کاهش اشتغال با سریع‌ترین نرخ در چهار سال گذشته، تشدید شده است. اعتماد تجاری در آلمان به سیر نزولی خود ادامه می‌دهد که نشان‌دهنده وجود چالش‌های اقتصادی گسترده است.

تعرفه ۱۰۰ درصدی کانادا برای واردات خودروهای الکتریکی چینی

کانادا اعلام کرد که تعرفه ۱۰۰ درصدی بر واردات خودروهای الکتریکی ساخت چین اعمال می‌کند. این اعلامیه پس از تشویق جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، در دیدار با جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا و وزرای کابینه صورت گرفت.

منبع: روزنامه همشهری