معاون شهردار تهران گفت: از ابتدای سال  دست کم یک میلیون و ۵ هزار تن آسفالت تولید و در سطح بزرگراه‌های پایتخت و معابر مناطق ۲۲گانه شهر تهران اجرا شده است.

به گزارش همشهری، هادی حق‌بین، درباره میزان تولید آسفالت در سال جاری گفت: با وجود آنکه شهرداری تهران در سال ۱۴۰۲، بیش از ۲.۵ برابر میانگین ۱۰ سال قبل، آسفالت تولید و اجرا کرده، میزان تولید آسفالت در سال جاری نسبت به رکورد مدت مشابه سال قبل نیز افزایش داشته است.

حق‌بین ارزش ریالی تولید و اجرای یک میلیون تن آسفالت را بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان برآورد کرد.

به گفته معاون شهردار تهران، خرید کارخانه آسفالت جدید سازگار با محیط زیست، اورهال و به‌روزرسانی کارخانه‌های پیشین، تأمین منابع و مصالح مورد نیاز، تشکیل ۴۰ جلسه هماهنگی و مدیریتی کمیته آسفالت و تامین منابع مالی از دلایل جهش در تولید و اجرای آسفالت تهران در این دوره مدیریت شهری است.

سال گذشته یک میلیون و 577 تن آسفالت در تهران تولید شده بود.

بیشتر بخوانید: آسفالتی نو بر تن خیابان های تهران | رکورد تولید روزانه آسفالت پس از ۱۰ سال شکسته شد

آسفالت بازیافتی

کارخانه‌های آسفالت موجود آسفالت نو تولید می‌کنند اما شهرداری در حال حرکت به سمت تولید آسفالت بازیافتی است که در آن از تراشه‌ها در تولید آسفالت جدید استفاده می‌شود. تراشه‌های آسفالت قیمت مصالح اولیه آسفالت را دارند و با اضافه کردن مقداری قیر به آنها می‌توان آسفالت جدید تولید کرد اما این کار نیازمند ایجاد کارخانه بازیافت آسفالت است.

تراشه‌هایی که در بزرگراه‌ها ایجاد می‌شود براساس قرارداد با پیمانکاران در محلی دپو می‌شود و حجم این تراشه‌ها در حال حاضر زیاد است که می‌تواند برای چند سال خوراک کارخانه بازیافت را تامین کند.

منبع: خبرگزاری شهر