در حالی که سردار سید تیمور حسینی ر ئیس پلیس راهور فراجا اعلام کرده بود با کمبود اتوبوس برای بازگشت زائران اربعین در مهران مواجه هستیم و هماهنگی‌های لازم برای رفع کمبود در حال انجام است، مدیرکل راهداری ایلام از رفع این مشکل خبر می‌دهد.

به گزارش همشهری ‌آنلاین، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام روز چهارشنبه در گفت‌و گو با همشهری اعلام کرد که در حال حاضر هیچ مشکلی بابت اتوبوس در مرز مهران وجود ندارد.

سیدزاهدین چشمه خاور با بیان اینکه زائران به محض ورود به مهران سوار اتوبوس می‌شوند و اینجا را به مقصد مورد نظر ترک می‌کنند، گفت: «شرایط تردد در مرز مهران عادی است.»

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام درباره اینکه در روزهای قبل مشکلاتی به وجود آمده بود، توضیح داد: «واقعیت این است که قرار نبود 10 هزار زائر کشور افغانستان از مرز مهران وارد کشور شوند و قرار بود این زائران از مرز شلمچه وارد ایران شوند، ولی مرز مهران را انتخاب کردند. همین موضوع سبب شد یکباره با انبوهی از زائران در مرز مهران مواجه شویم. با بروز مشکل بلافاصله به استان‌های همجوار فراخوان دادیم تا اتوبوس ارسال کنند و زائران فقط یکی دو ساعت در مرز مهران معطل ماندند.»

او اضافه کرد: «در حال حاضر هیچ مشکلی در تردد زوار از مرز مهران وجود ندارد. شرایط در پایانه شهید سلیمانی عادی است و روزانه 30 تا 35 هزار زائر از این پایانه تردد می‌کنند.»

منبع: روزنامه همشهری