استاندار تهران با بیان اینکه اتباع غیرمجاز از خدمات محروم خواهند شد، گفت: هزینه‌ها مترتب بر حوزه‌های شهری و غیرشهری در محل‌هایی که اتباع غیرمجاز وجود دارند از آنها اخذ خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، علیرضا فخاری استاندار تهران با تأکید بر اینکه اتباع غیرمجاز باید به‌سرعت کشور را ترک کنند، اظهار کرد: این افراد از خدمات محروم خواهند بود و هزینه‌ها مترتب بر حوزه‌های شهری و غیرشهری در محل‌هایی که اتباع غیرمجاز وجود دارند به‌طورقطع از آنها اخذ خواهد شد.وی افزود: وی گفت: در حوزه جمع‌آوری اتباع غیرمجاز و افرادی که ملیت آنها متفاوت است فرقی ندارد که از کجای دنیا آمده‌اند و زمانی که غیرمجاز باشند طرد می‌شوند.

استاندار تهران ادامه داد: برای ساماندهی اتباع با استفاده از روش‌های مدنظر در ایجاد اشتغال، اسکان و تأمین هزینه‌های موردنیاز در حوزه‌های مدیریت شهری و غیره باید سهمی که متوجه اتباع است، ابتیاع و در اختیار مسئولان قرار بگیرد تا آنها بتوانند سرویس لازم را به همه ارائه دهند.

فخاری در خصوص طرح جمع‌آوری و ساماندهی اتباع غیرمجاز گفت: این طرح در سطح استان تهران، امری جدی و بدیهی بوده که باید انجام شود.وی عنوان کرد: بخش عمده‌ای از این طرح در حال انجام است و روزانه با اقداماتی که توسط فراجا صورت می‌گیرد و اتباع مجاز و غیرمجاز پالایش می‌شوند و کسانی که مجاز بودند و تاریخ اسکان آنها پایان‌یافته، باید به‌سرعت کشور را ترک کنند یا مجوز جدید برای حضور در کشور اخذ کنند.

استاندار تهران با تأکید بر تأمین حقوق عامه عنوان کرد: هزینه تمام شده برای هر واحد خدمات در هر سطوحی برای شهروندان ایرانی باید برابری کند با کسانی که اتباع هستند و از این ظرفیت‌ها استفاده می‌کنند.
فخاری مسئله اسکان و اشتغال اتباع را بسیار مهم دانست و بیان کرد: در حوزه اشتغال، تعریف و تعیین محل، نوع، کیفیت و میزان شغل در دستور کار است و مسئولان به وظایفشان عمل می‌کنند و متناسب با اطلس استقرار جمعیت تعریف لازم صورت می‌پذیرد و خارج از قاعده‌ای که برای استقرار تعریف می‌شود کسی حق ندارد در آن محدوده‌ها استقرار پیدا کند و خدماتی که در اختیار اتباع قرار می‌گیرد متناسب است با شرایطی که خودشان فراهم می‌کنند.
منبع: فارس