رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران با تاکید بر اهمیت تبادل تجربیات در حوزه گردشگری با دیگر اقلیم‌ها گفت: بنا بر این شد که تفاهماتی از طریق دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی بین تهران با شهرها و کشورهای دیگر صورت گیرد تا تبادل تجربه و امکانات را در قالب برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف داشته باشیم.

همشهری آنلاین - امیر قاسمی، گفت: شهرها و کشورهای حاضر در مجمع شهرداران آسیایی درخصوص معرفی ظرفیت‌های گردشگری که در شهر آنها وجود دارد، به بحث و مذاکره پرداختند.

وی با اشاره به اینکه از این فضا در خصوص معرفی تهران به عنوان مقصد گردشگری در آسیا استفاده کردیم، گفت: تعدادی از جاذبه‌های گردشگری شهر تهران را به میهمانان نشان دادیم و افراد حاضر در مجمع از مکان‌های گردشگری اعم از بازار تجریش، امام‌زاده صالح، گذر گردشگری باب همایون، کاخ گلستان و محورها و مسیرهای گردشگری که در سال جاری ۱۹ مورد از آن‌ها را معرفی کردیم، بازدید کردند.

قاسمی در ادامه با اشاره به اینکه در خصوص احیا، بهره‌برداری و نگهداری از بافت‌های تاریخی و گردشگری مذاکراتی انجام شد، اظهار داشت: اگر بتوانیم از تمام تجربیات استفاده کنیم قطعا وضعیت گردشگری در پایتخت بهبود خواهد یافت و میزان استقبال از شهر تهران نیز افزایش می‌یابد.

رئیس ستاد گردشگری شهرداری تهران در پایان درخصوص همکاری و مشارکت با سایر شهرها و کشورها بیان داشت: بنا بر این شد که تفاهماتی از طریق دبیرکل مجمع شهرداران آسیایی بین تهران با شهرها و کشورهای دیگر صورت گیرد تا تبادل تجربه و امکانات را در قالب برگزاری نمایشگاه‌ها و جشنواره‌های مختلف با آنها داشته باشیم.