پخش سریال «عشق کهکشانی» محصول سال ۲۰۲۲ کشور چین در ۴۵ قسمت ۵۰ دقیقه‌ای از شب گذشته، چهارشنبه ۱۴ شهریور، آغز شده و هر شب حوالی ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه تهران می‌رود.

همشهری آنلاین: سریال «عشق کهکشانی» (Love Like the Galaxy) را فی ژنشیانگ کارگردانی کرده و بازیگرانی نظیر وو لی، شائو لوسی، لی یونروی، جیائو شو، تائو گو، تیان یانگ ژانگ، لی زنگ و جیان فنگ بائو در آن ایفای نقش می‌کنند.

در خلاصه داستان این سریال آمده است: چنگ شائوشنگ دختری است که از کودکی طعم تلخ تنهایی را چشیده است. او والدینش را در جنگ از دست داده و با عمه و مادربزرگش زندگی می‌کند. روحیه لطیف شائوشنگ اصلا شبیه عمه‌اش و اطرافیان ثروتمندش نیست؛ او با اینکه در قصر زندگی می‌کند همیشه تنهاست و در میان افرادی است که هیچ سنخیتی با آنها ندارد.

اما شائوشنگ دوستانی هم دارد که همراهی با آنها مایه دلگرمی اوست تا اینکه با جوان ثروتمندی به نام لینگ بویی آشنا می‌شود و به تدریج به شجاعت و تیزهوشی و مهربانی او پی می‌برد. این دو به‌واسطه‌ تجربیات خود به رشد می‌رسند، با هم متحد می‌شوند و عدالت را در قلب خود حفظ می‌کنند تا یک بحران ملی را حل کنند و ...

«عشق کهکشانی» که در ژانر تاریخی، عاشقانه و سیاسی قرار دارد، میانگین امتیاز ۸/۳ را از IMDb دریافت کرده است.

نکته جالب درباره پخش این سریال از تلویزیون این است که نسخه اصلی این سریال ۵۶ قسمت دارد، اما فقط ۵۰ قسمت آن به روی آنتن شبکه تهران می‌رود که ۶ قسمت از نسخه اصلی کوتاه‌تر است.

این سریال با اینکه تنها یک فصل دارد، از دو بخش تشکیل شده. بالاترین تعداد بیننده بخش اول آن در یک روز از ۲۰۰ میلیون نفر در چین فراتر رفته و تعداد بینندگان بخش دوم آن در یک روز در چین ۳۰۰ میلیون نفر بوده است.

از سال ۲۰۱۲، سریال‌های تلویزیونی چینی شکوفا شده‌ و انتظار می‌رود در سال‌های آینده تولیدات متنوع و بیشتری داشته باشند.

آثار تلویزیونیِ چینی، که با عنوان C-Dramas هم شناخته می‌شوند، محبوبیت زیادی در ایران و در سطح جهان دارند و بینندگان بین‌المللی به دست آورده‌اند. این سریال‌ها با داستان‌های جذاب، بازیگران بااستعداد و کیفیت تولیدی بالا مخاطبان را مجذوب خود می‌کنند. در میان سریال‌های محبوب چینی می‌توان از درام‌های تاریخی پر از صحنه‌های اکشن هیجان‌انگیز گرفته تا داستان‌های رمانتیک مدرن که لحظات سرگرم کننده و جذابی را برای مخاطبان ایجاد می‌کند پیدا کرد.

منبع: همشهری آنلاین