تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۵۱

یکی از بوستان‌های خوش آب و هوای غرب تهران است که به دلیل همجواری با دریاچه و جنگل چیتگر هوای مطبوع و مناظره دلپذیری دارد بوستان سمن‌هاست.

همشهری: این بوستان ۱۸ هزارهکتاری که از شمال و جنوب بین دریاچه و بوستان جنگلی چیتگر محدود شده با امکانات متنوع و منحصر به فرد یکی از بهترین فضاهای گردشگری است که می‌توانید یک روز تعطیل را همراه خانواده در آن سپری کنید.

بازدید از باغ‌وحش رایگان

گردش و پیاده‌روی در بوستان سمن‌ها فقط به تنفس هوای مطبوع و قدم زدن در میان درختان پرتقال و زیتون محدود نمی‌شود، بلکه در این بوستان امکانات متعدد و متنوعی ازجمله باغ وحش رایگان، رستوران، فروشگاه و... در اختیارتان است که شاید در کمتر بوستان شهری با آنها مواجه شوید. در باغ وحش بوستان بیش از ۱۲۰ گونه حیوان ازجمله گربه وحشی، شیر، ببر، فیل، زرافه، کانگورو، میمون، قرقاول، طاووس، گوزن... نگهداری می‌شوند که می‌توانید به رایگان از آنها بازدید کنید. در هنگام بازدید درباره ویژگی‌ها، روش نگهداری این حیوانات و... اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار می‌گیرد. همچنین در این بوستان امکانات بازی مختلفی مانند ماشین‌های الکتریکی، ترامپولین، دوچرخه و... تعبیه شده که مناسب کودکان و نوجوانان هستند.

پیاده‌روی زیر درختان میوه

در قسمتی از بوستان سمن‌ها، باغ گیاهان دارویی با بیش از ۵۰ گونه گیاهی جانمایی شده که برای علاقه‌مندان گیاهان دارویی جذاب است. همچنین وجود آلاچیق‌های متعدد، کباب‌پز، بوفه، سرویس بهداشتی در نقاط مختلف بوستان و... فضای مناسب برای یک پیک‌نیک خانوادگی را فراهم کرده است. در لابه‌لای فضای سبز بوستان که با درختان میوه پوشیده شده، مسیرهای مناسب‌برای پیاده‌روی وجود دارد. اگر دوچرخه همراه برده باشید می‌توانید در پیست دوچرخه‌سواری این بوستان رکاب بزنید. فراموش نکنید ساعت بازدید از این بوستان از ۶ تا ۱۸ است. نگران جای پارک هم نباشید، در کنار ورودی بوستان پارکینگ کوچکی وجود دارد که اگر زود برسید جای پارک پیدا می‌کنید. فقط فراموش نکنید بردن حیوانات خانگی و روشن کردن آتش در این بوستان ممنوع است.

نشانی: کوهک، خیابان پیست استقامت، شمال بوستان جنگلی چیتگر

منبع: روزنامه همشهری