همایون شاهرخی سرمربی اسبق تیم ملی می گوید من بازی تیم ملی برابر قرقیزستان را ندیدم ولی وقتی مردم مربی تیم را هو کردن و شعار حیا کن ورها کن داده اند آنها کارشناس هستند و می دانند چه اتفاقی افتاده است.

شاهرخی در گفت وگو با همشهری آنلاین با اشاره به عملکرد انتقاد برانگیزه تیم ملی برابر قرقیزستان با وجود برد یک برصفر تیم ملی تاکید کرد: با وجود اینکه موفق به دیدن بازی تیم ملی نشدم اما شنیدم انتقادات زیادی نسبت به عملکرد تیم ملی شده است. من هم نمی دانم چه بگویم!؟ قرقیزستان تیمی بود که ما همیشه ۱۰ تا و ۸ تا به آنها گل می زدیم. اصلا نمی دانم کجای نقشه هستند!؟ ولی دیگر خانه از پای بست خراب است.

او درباره اینکه منظورش را از اینکه می گوید خانه از پای بست خراب است واضح تر بگوید تصریح کرد: وقتی امکانات نباشد و بازی را در ورزشگاه فولاد شهر برگزار کنند و تیم های استقلال و پرسپولیس مجبور شوند در شهرهای مختلف میزبانی کنند نشان می دهد اوضاع چطور است.

من که بازی تیم ملی در فولاد شهر را ندیدم اما خیلی ها اذعان داشتند که وضعیت چمن مناسب نبوده است.


شاهرخی اضافه کرد: اما من بازی سپاهان برابر الاهلی را دیدم چراکه یک زمانی خودم مربی الاهلی بودم. هم می خواستم ببینم از آدم های قدیمی کسی هست و همین اینکه وضعیت شان چگونه است. اصلا وضعیت چمن عجیب و غریب بود!

وی در خصوص دیدار سه شنبه هفته جاری تیم ملی مقابل امارات گفت: بازی امارات سخت تر از بازی مقابل قرقیزستان است. امیدوارم موفق باشند. ولی متاسفانه ما فقط حرف می زنیم. منظورم در فدراسیون فوتبال است. مرد عمل نیستیم. ان شاءالله برنده بازی شوند و بتوانند دل مردم را شاد کنند. البته الان راه صعود به جام جهانی با ۴۸ تیمی شدن خیلی راحت شده است. در حدی که اگر من و شما هم برویم بازی کنیم به جام جهانی صعود می کنیم. با ۴۸ تیمی شدن جام جهانی خنده دار نیست نتوانیم به جام جهانی برویم!؟

شاهرخی تاکید کرد: زمان قدیم وقتی امثال، غفور جهانی و فرکی ها بازی می کردند ۱۶ تا تیم به جام جهانی می رفتند الان ۴۸ تیم می روند.

او درباره اینکه باید از امیرقلعه نویی حمایت شود یا نه؟ گفت: من در مورد مربیان حرفی نمی زنم ولی اعتقاد دارم هر کسی که مربی تیم ملی شد باید حمایت شود. احترام آدم ها باید حفظ شود ولی نتایج به دست آمده عیار آدم ها را مشخص می کند. من کسی هستم که هر کی مربی تیم ملی شد از او حمایت کردم. برانکو، بلاژوویچ، کی روش و...اما بقیه ماجرا به نتیجه ای است که آن مربی می گیرد.

سرمربی اسبق تیم ملی در خصوص اینکه در جریان بازی تیم ملی مقابل قرقیزستان هوداران امیرقلعه نویی را هو کردند و شعار حیا کن و رها کن سر دادند گفت: خب مردم بهترین کارشناس هستند و می فهمند. آنها هستند که می توانند بهترین نظر را بدهند وقتی سرمربی تیم ملی هو شده است حتما مردم چیزی هایی را درک کرده اند. ما هم برای موفقیت ورزش و فوتبال دعا می کنیم. چرا که با موفقیت های ورزشی مردم شادی می کنند.


این پیشکسوت با سابقه فوتبال کشورمان با انتقاد از سفر روسای بسیاری از فدراسیون های ورزشی به پاریس برای دیدن بازی های المپیک و پاره المپیک تاکید کرد: الان می بینید همه روسای فدراسیون ها ریخت در پاریس و واقعا جای سوال دارد چرا به این سفر رفتند. یکی از این روسای فدراسیون ها می گفت ما به پاریس رفتیم تا در شانزه لیزه قهوه بخوریم. خدا را شکر حداقل می دانند قهوه چی است؟ (خنده تلخ)