رئیس پلیس آگاهی پایتخت از کاهش ۱۷ درصدی جرایم با استفاده از پابندهای الکترونیکی در پایتخت خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین،‌سردار علی ولیپور گودرزی رئیس پلیس آگاهی پایتخت به تشریح تأثیر پابندهای الکترونیکی بر کاهش جرایم در تهران پرداخت و گفت: با توجه به اجرای این طرح از سال گذشته اکنون بیش از هزار نفر از متهمین و مجرمین سابقه‌دار در تهران تحت نظارت پابندهای الکترونیکی قرار دارند و این طرح همچنان ادامه دارد.

سردار ولیپور گودرزی با بیان اینکه تعدادی از همین افراد در حین ارتکاب جرم دستگیر شده‌اند، تأکید کرد: اولویت ما افرادی هستند که تکرار جرم می‌کنند و مجازات برایشان بازدارنده نیست به این افراد حتماً پابند زده می‌شوند و تحت کنترل قرار می‌گیرند.

وی گفت: افرادی که دستگیر می‌شوند پس از مشخص شدن و پایان مجازات، پابند بر روی پای آنها نصب می‌شود.

سردار ولیپور گودرزی همچنین به ارتباط میان اعتیاد و سرقت اشاره کرد و گفت: تعدادی از سارقین دستگیر شده، دارای اعتیاد هستند و یکی از انگیزه‌های آن‌ها برای سرقت همین موضوع بوده است.

رئیس پلیس آگاهی تهران با اشاره به اینکه طرح پابند الکترونیکی به عنوان یک اقدام پیشگیرانه بسیار مؤثر بوده و باعث کاهش ۱۷ درصدی وقوع جرم شده است گفت: بخش اعظم این کاهش به دلیل طرح‌هایی مانند پابند الکترونیکی است که بر روی پای سارقین سابقه‌دار نصب می‌شود و در صورت ارتکاب جرم در حین نظارت، این افراد دستگیر می‌شوند.

وی همچنین به رصد محیط‌های آلوده اشاره کرد و گفت: با استفاده از پابندها، مأموران به سارقین هشدار می‌دهند که محل زندگی خود را ترک کرده‌اند و در آن محل چه کاری انجام می‌دهند که روزانه نزدیک به ۳۰۰ الی ۴۰۰ نفر تذکر داده می‌شود و در صورت عدم رعایت، مأموران آن‌ها را در صحنه دستگیر می‌کنند.

منبع: مهر