طبیعت، انگار فقیر و غنی نمی‌شناسد و هر وقت که بخواهد، دارا و نادار را به چالش می‌کشد و حالا طبیعت، سر وقت شهر ساحلی اعیان‌نشین «رانچو پالوس وردس» در جنوب شرقی لس‌آنجلس در ایالت کالیفرنیا رفته است؛ جایی با خانه‌های ویلایی گران‌قیمت و مصالح ساختمانی محکم و صاحبخانه‌هایی پولدار.

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: چالش این روزهای بیش از ۴۰ هزار نفری جمعیت این منطقه، رانش زمین است؛ رانش یعنی طبیعت ناگهان هوس می‌کند از جایی که قرن‌ها در آنجا ثابت بوده، به چند متر آن ‌طرف‌تر برود و در این تغییر مکان، هر آنچه را که روی زمین است، حتی خانه‌هایی آنچنانی را ببلعد و با خود به زیر زمین ببرد و آنچه قرن‌ها زیرزمین بوده را حالا روی زمین بیاورد.

بیش‌تر بخوانید:

قطره در دریا | عکس هایی که ثابت می‌کنند ما بخش کوچکی از زندگی در زمین هستیم

ماجرای رانش زمین آنقدر در این منطقه جدی است که همین هفته گذشته، شرکت برق جنوب کالیفرنیا برای جلوگیری از آتش‌سوزی، مجبور به قطع برق کل منطقه شد. از حدود یک‌ماه پیش هم خدمات گاز به منطقه قطع شده است.

یکی از دلایل رانش زمین، باران و آب‌های زیرزمینی در این منطقه است؛ آنقدر که مردم از خیر طبیعت سبزشان گذشته‌اند و حالا آرزو می‌کنند خشکسالی، مهمان سرزمین‌شان شود.

این روزها، اهالی با هزینه‌هایی گزاف، دستگاه‌های پمپاژ آب‌های زیرزمینی و سیستم‌های تخلیه فاضلاب را خریداری کرده‌اند، اما طبیعت، انگار گوشش به این حرف‌ها بدهکار نیست و به هر سویی که بخواهد، می‌رود.

اهالی این منطقه ثروتمند، حالا با خطر تخلیه از منطقه‌ای دست و پنجه نرم می‌کنند که بهشت روی زمین است، اگر حرکت نکند.

بد نیست بدانید یکی از زمین‌های گلف دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا هم در این منطقه است که رو به ویرانی است.