سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۱۰
۱ نفر

وقتی روز دوشنبه هفته گذشته، اهالی جنوب غربی لندن، از خواب بیدار شدند، نزدیک پل کیو، با تصویر بزی مواجه شدند که روی یک دیوار بلند سیمانی نقاشی شده بود؛ بزی سیاه‌رنگ که انگار، صخره‌های زیر پایش، در حال ریختن است!

هنر

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: و ساعت یک به وقت محلی، نقاش آن مشخص شد؛ «بنکسی» هنرمند و منتقد سیاسی ناشناسی که این اثر را بدون هیچ توضیحی، در صفحه اینستاگرامش منتشر کرد.

بیش‌تر بخوانید:

هنرمند وسایل بازیافتی

البته بسیاری از مردم جهان با آثار بنگسی آشنا هستند و می‌دانند او از خلق نقاشی‌های خود روی دیوارها، هدفی را دنبال می‌کند. مثلا برخی کارشناسان معتقدند همزمانی خلق این اثر با بمباران‌های بیرحمانه مردم غزه توسط اسرائیل، اشاره به سرزمین از دست‌رفته فلسطینی‌ها دارد و یا...

اما ماجرا وقتی مرموزتر شد که فردای آن روز، روی یکی دیگر از دیوارهای شهر لندن، بنکسی، اثری دیگر را خلق و آن را سر ساعت یک، دوباره در اینستاگرامش، منتشر کرد؛ تصویر نیمرخ دو فیل، در دو پنجره بسته، در کنار هم، به شکلی که خرطوم‌هایشان را به سمت هم گرفته‌اند.

و قصه تا به امروز هم ادامه پیدا کرده‌ است؛ هر روز یک حیوان به سبک دوبعدی سیاه و سفید روی یکی از دیوارهای پایتخت انگلستان!

اما این هنرمند خیابانی گریزپا، از کشیدن میمون‌ها، گرگ‌ها، پلیکان‌ها و گربه‌ها، چه هدفی را دنبال می‌کند؟ شاید بنکسی دلش می‌خواهد شما هم آثارش را ببینید و هر آنچه دل تنگتان می‌خواهد، برداشت کنید.

این هفته؛ باغ وحش دیواری لندن!

این هفته؛ باغ وحش دیواری لندن!

این هفته؛ باغ وحش دیواری لندن!

این هفته؛ باغ وحش دیواری لندن!

کد خبر 874139

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار عکس‌خبر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha