تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۲۲:۳۴

در میان علاقه‌مندان به محیط‌زیست، این روزها بازیافت، پر طرفدار شده؛ چون این گروه معتقدند جهانی که در آن زندگی می‌کنیم، از انباشت وسایل مستعمل و دورریختنی، در حال انفجار است و با بازیافت می‌توان به داد زمین رسید.

همشهری آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: بازیافت به زبان ساده یعنی در وسایل قدیمی و از کار افتاده، تغییری ایجاد کرده، کاربری آن را عوض کنیم و به ‌جای دور انداختن، دوباره آن وسیله را با کاربری جدید به چرخه مصرف بازگردانیم.

بیش‌تر بخوانید:

زیباترین تزئینات غذا با حشرات خوردنی!

حالا و یکی از عاشقان محیط‌زیست در آن سوی جهان، کاربری وسیله‌ای از کارافتاده را تغییر داده که تعجب همگان را برانگیخته؛ «جان کوتویکی»، خلبان و مربی پرواز که هواپیمای «مک‌دانل داگلاس» مدل dc-۶ را در آلاسکا و در طول حدود ۹ماه، تبدیل به یک خانه گرم و نرم کرده است.

او در هواپیما یا همان محل اقامتش، چنان تغییراتی ایجاد کرده که می‌تواند کلاس درس شاگردانش را همان جا برگزار کند؛ حتی این امکان وجود دارد که آنها در همان هواپیما برای مدتی اقامت کنند و از طبیعت بکر مدرسه پرواز، لذت ببرند.

اتاق‌های خواب، اتاق نشیمن، آشپزخانه، حمام، سونا و ... امکاناتی است که او توانسته در دل این هواپیما ایجاد کند.

کوتویکی که در گذشته صاحب یک مدرسه پرواز در فلوریدا بوده، حالا حاضر نیست منظره بی‌نظیر اینجا و خانه کاربردی و زیبایش را با هیچ‌چیز عوض کند. او که دیگر از خلبانی خسته شده، تمام وقتش را همین‌جا و در راه تربیت علاقه‌مندان به پرواز می‌گذراند و می‌گوید: «خلبانی حقوق بالایی دارد، اما کاری خسته‌کننده است. شما اگر راننده تاکسی اینترنتی باشید کار بهتری دارید، چون می‌توانید حین رانندگی، لااقل با مسافر خود گفت‌وگو کنید.»

او قصد دارد کارش را توسعه دهد و با خرید هواپیماهای از کار افتاده و تغییر کاربری، اینجا را تبدیل به یک پارک پرواز کند.