تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۴

مروری بر اخبار اقتصادی جهان نشان می دهد که حجم تقاضا برای نفت در حال کاهش است و این می تواند قیمت نفت را تا ۶۰ دلار کاهش دهد،تورم در چین افزایش یافته و امیدواری ها برای رشد اقتضادی ژاپن بیشتر شده است. قیمت هر اونس طلا در بازار های جهانی هم به زیر ۲۵۰۰ دلار رسید.

به گزارش همشهری آنلاین،مروری بر اخبار اقتصادی جهان نشان می دهد که حجم تقاضا برای نفت در حال کاهش است و این می تواند قیمت نفت را تا ۶۰ دلار کاهش دهد،تورم در چین افزایش یافته و امیدواری ها برای رشد اقتضادی ژاپن بیشتر شده است. قیمت هر اونس طلا در بازار های جهانی هم به زیر ۲۵۰۰ دلار رسید.

خطر در کمین اقتصاد برزیل است

بدترین خشکسالی در ۴۰سال اخیر محصولات اصلی برزیل را در معرض خطر قرار داده است. بدترین خشکسالی در بیش از ۴دهه گذشته محصولات قهوه و سویا را در برزیل تهدید می‌کند.

نزول طلای جهانی به زیر ۲۵۰۰دلار

قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی به زیر ۲۵۰۰دلار رسید. این نزول به‌ این دلیل اتفاق افتاد که سرمایه‌گذاران در انتظار کاهش نرخ بهره از سوی فدرال رزرو هستند.

بیشتر بخوانید

سفر خارجی به‌اضافه ۱۰ یورو | ماجرای عوارض یورویی برای پروازهای خارجی

کارمندان بورس و بانکها چه تسهیلات ویژه ای می‌گیرند؟

پیش‌بینی بازرگانان کالا از نفت ۶۰دلاری

قیمت نفت به‌دلیل نگرانی‌ از ضعیف شدن تقاضای اقتصادهای بزرگ چین و آمریکا تحت فشار کاهشی قرار گرفته و کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند قیمت نفت به محدوده ۶۰ تا ۷۰دلار برسد.

کاهش ارزش دلار جهانی

قیمت جهانی دلار سقوط و ین صعود کرد، زیرا سرمایه‌گذاران تردید دارند که فدرال رزرو نرخ بهره را کاهش دهد. به همین دلیل، معاملات در بازار ارزهای جهانی با احتیاط فراوانی انجام می‌شود.

اعتراف به یک اشتباه اقتصادی در آمریکا

در شرایطی که بحث بر سر حذف مشوق‌های مالیاتی در آمریکا بالا گرفته، جانت یلن، وزیر خزانه‌داری ایالات ‌متحده گفت: پایان دادن به مشوق‌های مالیاتی در دوره ریاست‌جمهوری جو بایدن اشتباهی تاریخی خواهد بود.

تورم چین افزایش یافت

اداره ملی آمار چین در گزارش خود اعلام کرد نرخ تورم سالانه چین در ماه آگوست کمی بیشتر از حد انتظار بود و به ۰.۶درصد رسید که نسبت به رقم ۰.۵درصدی ثبت‌شده در ‌ماه جولای افزایش یافته است.

امیدواری به رشد اقتصادی ژاپن

آمارها نشان می‌دهد فعالیت و میزان تولید در کارخانه‌های ژاپن به‌دلیل دریافت سفارش‌های جدید افزایش یافته و این موضوع می‌تواند منجر به رشد بیشتر اقتصاد ژاپن شود.

منبع: روزنامه همشهری