رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند از پاکسازی و جمع آوری زباله های داخل اثر طبیعی ملی دریاچه تار با همکاری محیط بانان دماوند و تیم غواصی عملیات ویژه صابرین خبر داد.

به گزارش همشهری آنلاین، نقی میرزاکریمی روز سه شنبه با اشاره به اینکه آموزش غواصی محیط بانان شهرستان دماوند در دستور کار بوده و امروز نیز آموزش غواصی به محیط بانان این منطقه انجام شد، به خبرنگاران گفت: همچنین به همت محیط بانان دماوند و با همکاری تیم غواصی عملیات ویژه یگان صابرین، اثر طبیعی ملی دریاچه تار از زباله های گردشگران که‌ در سالهای گذشته در این منطقه رها شده بود، پاکسازی شد.

وی افزود: در این پاکسازی بیش از ۳۰۰کیلوگرم زباله که متاسفانه در طی سالیان گذشته توسط برخی گردشگران وارد دریاچه شده و بیشتر آن پلاستیک بود از داخل دریاچه جمع آوری و منتقل شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دماوند خاطرنشان کرد: شهروندان در سفرهای بین شهری، طبیعت گردی و کوهنوردی زباله های خود را به سطل های زباله منتقل و از ریختن زباله در محیط های طبیعی خودداری کنند.

شهرستان دماوند در شرق استان تهران و دریاچه تار در ۱۱۲ کیلومتری تهران و در ۱۵ کیلومتری شرق دماوند و در نزدیکی روستایی به نام هویر قرار دارد.

منبع: ایرنا