دکتر علیرضا رئیسی، معاون وزیر بهداشت دولت دوازدهم دوباره روی صندلی معاونت بهداشت وزارت بهداشت نشست.

به گزارش همشهری آنلاین، طی حکمی از سوی وزیر بهداشت، دکتر علیرضا رییسی به عنوان معاون بهداشت وزارت بهداشت منصوب شد.

در متن حکم دکتر محمدرضا ظفرقندی خطاب به دکتر علیرضا رییسی آمده است: «خدمت به مردم عزیز کشورمان، فرصت و نعمت مغتنمی است که خداوند منان به بندگان خدوم خویش ارزانی داشته است. این فرصت در حوزه سلامت ارزش مضاعفی دارد که نتیجه آن کاهش آلام مردم و ارتقا سلامت جامعه است. نظر به تعهد و تجارب ارزشمند جناب عالی به موجب این ابلاغ به سمت معاون بهداشت منصوب می شوید تا نسبت به انجام اموری که به شما محول می گردد با رعایت ضوابط قانونی و جهات شرعی اقدام نمائید. انتظار دارد با توجه به اهمیت تحقق شعارهای رئیس جمهور محترم در جهت اجرایی شدن سیاست‌های کلی نظام سلامت و اهداف برنامه هفتم توسعه و ضرورت مشارکت کلیه ذینفعان داخل و خارج وزارت اهتمام لازم را در اجرای وظایف محوله بعمل آورید. امیدوارم با توکل به خداوند متعال در انجام وظایف محوله موفق باشید.»

رئیسی، استاد تمام دانشگاه علوم پزشکی تهران و فوق تخصص غدد از همین دانشگاه است. او طی سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ هم معاون بهداشت این وزارتخانه بود و دو سال آخر مدیریتش با شروع پاندمی کرونا به یکی از چهره‌های خبرساز به عنوان سخنگوی ستاد ملی کرونا تبدیل شد.

به تاکید بسیاری از کارشناسان حوزه سلامت اقدامات این معاونت در پاندمی کرونا، تدابیر مناسبی برای مدیریت بیماری بود و آنچه در دوره وزارت بهداشت دولت دوازدهم انجام شد، مورد تمجید سازمان جهانی بهداشت هم قرار گرفت.

از دیگر سوابق معاون جدید بهداشت وزارت بهداشت در دولت چهاردهم می‌توان به ریاست شبکه بهداشت - درمان روستایی، مشاور ارشد کشوری مدیریت مشارکتی، رئیس کارگروه امنیت سلامت مرزی کشور،‌ کارشناس ارشد مبارزه با بیماری‌ها در استان بوشهر و... اشاره کرد که نشان دهنده سوابق خوب او در حوزه بهداشت است.

منبع: همشهری آنلاین