سازمان هواشناسی آخرین پیش‌بینی‌ها را درباره وضعیت جوی کشور طی ۵ روز آینده اعلام کرد.

به گزارش همشهری آنلاین، سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد امروز (پنجشنبه) در اغلب نقاط کشور آسمان صاف و جوی آرام خواهیم داشت. تنها در برخی نقاط آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل و ارتفاعات البرز مرکزی در استان‌های گیلان، مازندران، غرب گلستان، البرز، تهران و سمنان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

جمعه ـ با گذر موج تراز میانی جو ـ از نوار شمالی کشور در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، شمال کردستان، زنجان، قزوین، البرز، نیمه شمالی تهران و سمنان، گیلان، مازندران و غرب گلستان ابرناکی، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

شنبه در شمال غرب، برخی مناطق غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز و دامنه‌های شرقی زاگرس افزایش ابر، رگبار و رعد و برق و وزش باد انتظار می‌رود. طی این روز در ارتفاعات البرز مرکزی واقع در مازندران و شرق تهران رگبار و رعد و برق شدید رخ خواهد داد.

یکشنبه در مازندران، گلستان، دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و برخی مناطق شرق کشور رگبار پراکنده و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

دوشنبه تنها در ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود.

جمعه تا یکشنبه در اغلب مناطق کشور کاهش نسبی دما پیش‌بینی می‌شود.

طی ۵ روز آینده در شرق، جنوب شرق، جنوب غرب، بخش‌هایی از مرکز و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در سمنان، تهران، البرز، اصفهان، قم، مرکزی و همدان در برخی ساعات وزش باد شدید، خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

اکنون بیشنیه و کمینه دمای هوای تهران ۳۵ و ۲۴ درجه سانتیگراد است که طبق پیش‌بینی‌ها از امروز با روند کاهشی ۸ درجه‌ای دما تا ۳ روز آینده به ۲۷ درجه سانتیگراد می‌رسد.