رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران از آغاز طرح آرمان ۴ خبر داد و گفت که این طرح همزمان با مهر و با هدف پیوند مسجد و مدرسه کلید می خورد.

به گزارش همشهری آنلاین، گردهمایی ستاد طرح شهید آرمان با حضور شهردار تهران و مدیران شهری در مشهد مقدس برگزارشد. علیرضا زاکانی با بیان این که طرح شهید آرمان کار تاثیرگذاری است که در تهران آغاز شده، گفت: «این طرح می‌تواند به عنوان یک طرح موفق در سراسر کشور به عنوان الگو قرار گرفته و در استان‌های مختلف تسریع یابد و ما امروز به قله نزدیک هستیم و باید برای رسیدن به قله برنامه‌ریزی کنیم.»

او به به جایگاه مساجد در محلات تهران هم اشاره و عنوان کرد: «مساجد باید مرجعیت پیدا کنند و مردم بتوانند خدمت بگیرند و این نهاد دینی به عنوان محور حل مشکلات مردم قرار گیرد. یکی از رسالت‌های طرح آرمان توجه به نقش نوجوانان در فضای مجازی و سواد رسانه‌ای است. امروز دشمن با سیاه‌نمایی در فضای مجازی قصد ناامیدی نوجوانان ایرانی را کرده است. بنابراین باید توجه ویژه‌ای به فضای مجازی و تربیت رسانه نوجوانان جهت جلوگیری از آسیب در این فضا داشته باشیم.»

استفاده از ظرفیت های محلی

محمد امین توکلی‌زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران هم در این مراسم با بیان این برنامه‌ریزی وترسیم نقشه راه یک سال پیش‌رو از اهمیت به سزایی برخوردار است، گفت: «هدف از اجرای طرح آرمان ۴ در آستانه بازگشایی مدارس این بوده تا به نگاهی مشترک برای یافتن راهی برای تحکیم بیشتر ارتباط میان مدارس و مساجد برسیم.»

او در ادامه با اشاره به ظرفیت های محلی و استفاده از آنها در طرح آرمان تاکید کرد: «درمناطق و محله‌ها ظرفیت‌هایی مانند بوستان‌ها وسراهای محله وجود دارد. باید از ظرفیت‌های موجود استفاده و با استقرار رابطین و شبکه مربیان طرح آرمان در این مراکز اهداف طرح آرمان در حوزه تعالی و رشد جوانان و نوجوانان دنبال شود.»

اتصال مساجد به حوزه علمیه

حجت الاسلام والمسلمین شیرنژاد رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران هم در ادامه مراسم با تاکید بر پیوند مسجد و مدرسه گفت: «برای اولین بار در شهر تهران در طرح رشد آرمان دوره تربیت مربی و ائمه جماعات با همکاری حوزه علمیه‌ها برگزار و هر مسجد به یک حوزه علمیه متصل شد و هدف از طرح رشد آرمان احیای سبک زندگی دینی در شهر تهران خواهد بود.»

بنا به گفته های او فعال کردن ظرفیت ورزشی مساجد با رویکرد مربی محوری و معارف دینی و ترویج کمک های مومنانه از اهداف دیگر طرح شهید آرمان هستند.

منبع: ایسنا