در شرایطی که با کاهش صادرات گاز روسیه به اروپا بسیاری از کشور ها در فکر صادرات گاز به اروپا هستند ایران که دومین دارنده ذخایر گاز جهان است فعلا کاری انجام نداده است در تازه ترین رویداد ترکیه برنامه های جدیدی برای این کار دارد.

به گزارش همشهری آنلاین، در شرایطی که با کاهش صادرات گاز روسیه به اروپا بسیاری از کشور ها در فکر صادرات گاز به اروپا هستند ایران که دومین دارنده ذخایر گاز جهان است فعلا کاری انجام نداده است در تازه ترین رویداد ترکیه برنامه های جدیدی برای این کار دارد. آذربایجان و ترکمنستان هم برنامه های در این زمینه دارند.

ترکیه آماده امضای قرارداد ال‌ان‌جی با فرانسه می‌شود

ترکیه آماده می‌شود تا طی روزهای آینده، توافق تامین گاز طبیعی مایع (ال‌ان‌جی) را با شرکت فرانسوی «توتال انرژی» امضا کند. ترکیه در تلاش است منابع تامین گاز را متنوع کرده و به یک هاب گازی و تامین‌کننده گاز برای اتحادیه اروپا تبدیل شود.

برنامه‌ریزی آرژانتین برای سرمایه‌گذاری ۱۵میلیارد دلاری در حوزه انرژی

دولت آرژانتین برنامه‌های جدیدی را با هدف مقررات‌زدایی برای افزایش سرمایه‌گذاری در بخش انرژی به میزان ۱۵میلیارد دلار آغاز کرد. قرار است تخفیف‌های مالیاتی و مشوق‌های ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران درنظر گرفته شود.

بیشتر بخوانید

خرید گاز روسیه به نفع تهران یا مسکو؟ | رقابت در زمین تحریم ها

پیامدهای ورود ترکیه به بریکس

قیمت نفت صعودی شد

قیمت نفت در معاملات روز جمعه، تحت‌تأثیر اختلال تولید در خلیج مکزیکوی آمریکا، افزایش یافت و با ۳۴ سنت افزایش، به ۷۲ دلار و ۳۱ سنت رسید. هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدییت هم ۶۹ دلار و ۳۶ سنت معامله شد.

حمله سایبری به بازارهای مالی تایوان

بازارهای مالی تایوان مورد حمله هکرها قرار گرفت. وزارت امور دیجیتال تایوان اعلام کرد هکرها، وبسایت‌های مالی و بورس تایوان را هدف قرار دادند که باعث مشکلات اتصال ناپایدار برای این پلتفرم‌ها شد.

افزایش فروش خودروهای برقی در جهان

با وجود یک دور کاهش فروش خودروهای برقی تازه‌ترین آمارها نشان می‌دهد درماه آگوست فروش خودروهای برقی دست‌کم ۲۰درصد رشد کرده است. به‌نظر می‌رسد این موضوع به‌دلیل فروش بی‌سابقه در چین است.

توقف فعالیت ۳ کارخانه هوندا موتور در چین

شرکت هوندا موتور ژاپن که با شرکت دانگ فنگ سرمایه‌گذاری مشترک انجام داده است اعلام کرد فعالیت ۳ کارخانه‌اش را در چین برای سرعت بخشیدن به تولید خودروهای برقی متوقف خواهد کرد و بخشی از نیروها تعدیل می‌شوند.

کاهش تورم در آلمان

نرخ تورم سالانه در آلمان درماه آگوست باز هم کاهش یافت و به ۱.۹درصد رسید. طبق اطلاعات موجود هزینه انرژی در این کشور کاهش یافته اما تورم مواد غذایی و بخش خدمات با افزایش مواجه بوده است.

جریمه شبکه‌های اجتماعی برای نشر اطلاعات نادرست در استرالیا

استرالیا، شبکه‌های اجتماعی را که برای جلوگیری از انتشار اطلاعات نادرست آنلاین کوتاهی می‌کنند، جریمه خواهد کرد. هدف از این مقررات، مقابله با نشر اطلاعات نادرست است که سلامت انتخابات را به خطر می‌اندازد.

منبع: روزنامه همشهری