چین با اشاره به بحران جمعیتی و پیری قریب‌الوقوع این کشور، سن بازنشستگی را افزایش داد.صدها میلیون نفر در چین طی دهه‌های آتی وارد کهن‌سالی می‌شوند

به گزارش همشهری آنلاین، چین با اشاره به بحران جمعیتی و پیری قریب‌الوقوع این کشور، سن بازنشستگی را افزایش داد.صدها میلیون نفر در چین طی دهه‌های آتی وارد کهن‌سالی می‌شوند و این در حالی است که نرخ زاد و ولد نیز در این کشور به شکل چشمگیری کاهش یافته است.بر اساس تحقیقات گروه مطالعاتی «واحد اکونومیست اینتلیجنس»، تا سال ۲۰۳۵ افراد بالای ۶۰ سال حدود یک‌سوم جمعیت چین را تشکیل خواهند داد.

چین سن بازنشستگی را تغییر داد

چین سن بازنشستگی را افزایش داد. این تغییر تدریجی خواهد بود و سن بازنشستگی مردان از ۶۰ به ۶۳ سال در یک دوره ۱۵ساله از سال۲۰۲۵ افزایش خواهد یافت. زنان در مشاغل یقه‌آبی به جای ۵۰سالگی در ۵۵سالگی و در مشاغل یقه‌سفید به جای ۵۵سالگی در ۵۸سالگی بازنشسته می‌شوند.

کاهش یارانه‌های انرژی در آرژانتین

آرژانتین در 7‌ماه نخست سال میلادی جاری، یارانه‌های انرژی را به میزان ۲.۷میلیارد دلار کاهش داد تا کسری بودجه دولت را کاهش دهد. آرژانتین از طریق این اقدامات برای کاهش کسری بودجه توانسته نرخ تورم را به‌شدت مهار کند.

تصویب بودجه برای استفاده از خودروهای برقی در هند

کابینه هند طرح تخصیص ۱۰۹میلیارد روپیه معادل ۱.۳میلیارد دلار برای تشویق به استفاده از وسایل نقلیه الکتریکی را تصویب کرد. این طرح با هدف مهار آلودگی‌های زیست‌محیطی و حرکت به سمت سوخت‌های پاک‌تر تصویب شد.

بیشتر بخوانید

پیرترین کشورهای جهان کدامند؟

افزایش نرخ بهره در روسیه

بانک مرکزی روسیه نرخ بهره را به ۱۹درصد افزایش داد. بانک روسیه اعلام کرد نرخ بهره را از ۱۸درصد به ۱۹درصد افزایش داده و استدلال کرد برای کنترل تورم به تشدید بیشتری نیاز است.

اوپک ۶۴ساله شد

سازمان کشورهای صادرکننده نفت(اوپک) ۶۴ساله شد و بیش از ۶دهه موفقیت و دستاورد را گرامی داشت. هیثم الغیص، دبیرکل اوپک به همین مناسبت اظهار کرد: بدون تردید، اوپک قهرمان بازار نفت جهان و همکاری بین‌المللی است.

تعداد کارکنان بی‌وای‌دی به 900هزار نفر رسید

شرکت خودروسازی‌ بی‌وای‌دی چین استخدام نیرو را به‌طور قابل ‌توجهی افزایش داد و نیروی کار خود را به بیش از ۹۰۰هزار نفر رساند. با این افزایش تعداد کارکنان، این غول خودروهای الکتریکی به یکی از بزرگ‌ترین کارفرمایان جهان تبدیل شد.

توقیف 3/3میلیون دلار از حساب‌های شرکت‌های ایلان ماسک در برزیل

برزیل حدود ۳.۳میلیون دلار از حساب‌های بانکی شرکت‌های ایکس و استارلینک ایلان ماسک را برای پرداخت جریمه‌های صادرشده از سوی دادگاه عالی توقیف کرد. طبق حکم دادگاه، فعالیت شبکه ایکس در برزیل متوقف شده است.

مذاکرات استارلینک برای آغاز خدمات در آفریقای جنوبی

ایلان ماسک سرگرم مذاکره با دولت آفریقای جنوبی برای راه‌اندازی سرویس اینترنت ماهواره‌ای خود در بزرگ‌ترین کشور و توسعه‌یافته‌ترین اقتصاد آفریقاست.

منبع: روزنامه همشهری