مثل روز روشن است که افراط و تفریط، به همه موجودات صدمه می‌زند؛ حتی به گربه‌ها! نمونه‌اش، «کروشیک»، گربه روسی ۱۴ساله‌ای است که به‌خاطر افزایش وزن و نداشتن تحرک، حالا حتی نمی‌تواند روی چهارپایش بایستد.

همشهری‌آنلاین - سیدسروش طباطبایی‌پور: گربه‌ای که تصویرش همین چند روز پیش، همراه با دختری که تلاش می‌کرد آن را در آغوش بگیرد، منتشر شد و با حدود ۳ برابر ‌وزن طبیعی، مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی و حافظان حیات‌وحش قرار گرفت.

بیش‌تر بخوانید:

زیباترین تزئینات غذا با حشرات خوردنی!

ماجرا از این قرار است که کروشیک، مدتی است ساکن زیرزمین بیمارستانی در شهر پرم روسیه شده. اوایل حضور این گربه در بیمارستان، همه‌چیز روال طبیعی خود را داشت؛ گربه‌ای برای سیرکردن خودش، دست‌ به‌کار می‌شد و بعد از تعقیب و گریزهای طولانی با موش‌ها، برخی از آنها را شکار می‌کرد و خلاصه سیر می‌شد،

اما کارکنان این بیمارستان به‌خاطر سردی هوا و محبت بیش از حد، این گربه ملوس را به غذاهای آماده عادت دادند، ولی ماجرا وقتی مسئله‌ساز شد که چون کارکنان بیمارستان به‌ شکل شیفتی کار می‌کردند، هر کدام بدون اطلاع از محبت‌های شیفت قبلی، ظرف غذای گربه بیمارستان را به‌ شکلی افراطی پر از غذا می‌کردند و جناب گربه بیمارستان هم به آن همه غذای لذیذ، نه نمی‌گفت و تند و تند آنها را می‌خورد؛ به‌شکلی که تا کارکنان با محبت شیفت بعد، سراغش می‌آمدند، با ظرف خالی غذا روبه‌رو می‌شدند و با دلسوزی دوباره آن را پر می‌کردند.

تازه گربه قصه ما به‌خاطر محبت بیش از حد، شکار موش‌های خوشمزه را هم به‌کلی کنار گذاشته و خلاصه کاملا به انسان‌ها وابسته شده است.

مؤسسه حمایت از حیوانات «ماتروسکین» حالا سرپرستی این گربه بخت‌برگشته را بر عهده گرفته و تلاش می‌کند آن را به زندگی طبیعی باز گرداند. دامپزشکان می‌گویند کروشیک بیش از ۱۰کیلو اضافه وزن دارد و باید مثل انسان‌ها با رژیم غذایی مناسب و ورزش، سر وزن بیاید تا بتواند لااقل روی پای خودش بایستد.

حالا این مؤسسه، کروشیک را نمونه‌ای بارز از عشق بیش از حد معرفی کرده و از مخاطبانش خواسته به هیچ موجودی، عشق بیش از حد ابراز نکنند؛ حتی به گربه‌ها.