۳۱شهریور روز جهانی بدون خودرو است و در این روز شهرداری تهران ویژه برنامه هایی را با هدف ترویج فرهنگ استفاده از مدهای حمل و نقل پاک در نظر گرفته است که مسدود شدن بخشی از محور خیابان آیت به روی خودرو ها برای حضور مردم بخشی از آن است.

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی گلشنی، مدیرکل حمل و نقل و امور مناطق شهرداری تهران در گفت و گو با همشهری با اشاره به این موضوع که شنبه ۳۱ شهریور، روز جهانی بدون خودرو است، گفت: «برای روز جهانی بدون خودرو که مصادف با میلاد حضرت رسول اکرم(ص) است، با هدف فرهنگ سازی و ترویج استفاده از حمل و نقل پاک از قبیل پیاده روی به جای استفاده از خودرو، ویژه برنامه هایی را در نظر گرفته ایم. برای این روز درخواست ما از شهروندان این است که کمک کرده و کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند.»

گلشنی درباره ویژه برنامه هایی که در این روز اجرا خواهد شد، افزود:« ۳۱ شهریور تعطیل رسمی است،اما به شکل نمادین اجرای ویژه برنامه هایی را در برنامه داریم به عنوان مثال در خیابان آیت محدوده مناطق ۴ و ۸، حدفاصل میدان نبوت تا میدان صدم نارمک از ساعت ۱۵ تا ۱۸ به روی خودرو ها بسته می شود و این محور در اختیار مردم قرار خواهد گرفت. در این فضا استفاده رایگان از مد های حمل و نقل پاک از قبیل اسکوتر و دوچرخه های برقی را خواهیم داشت. علاوه بر این یکسری برنامه های شاد و مفرح نیز پیش بینی شده است. در همان روز یک مسابقه دوچرخه سواری نیز در محدوده مناطق ۲۱ و ۲۲ خواهیم داشت که در جهت ترویج و توسعه مدهای حمل و نقل پاک برگزار می شود. امیدواریم شهروندان در این برنامه نمادین حضور پیدا کنند.»

مدیرکل حمل و نقل و امور مناطق شهرداری تهران، در ادامه، گفت: «تعریفی که از حمل پاک داریم، پیاده روی و استفاده از وسایل حمل و نقلی مانند دوچرخه و اسکوتر و موتورهای برقی است. هرآنچه که مانند خودرو ها معابر شهر را انگونه اشغال نکند و آلاینده نباشد در زمره حمل و نقل پاک قرار می گیرد.»

او در پایان خاطرنشان کرد: «تلاش همکاران ما در معاونت و سازمان حمل و نقل و ترافیک، حرکت به سمت ترویج و گسترش حمل و نقل پاک و داشتن شهری انسان محوری است.»

منبع: همشهری آنلاین