تعداد ۳۶۰دوربین نظارتی برای تامین امنیت مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مسیر پیاده روی از سوی شرکت کنترل ترافیک شهر تهران جانمایی و نصب شد که نه‌تنها قرار نیست از معابر جمع‌آوری شود، بلکه به‌زودی ۵۶۰ دوربین کنترل سرعت نیز درمعابر مختلف نصب خواهد شد.

دوربين تخلفات

همشهری آنلاین - مهدی اسماعیل پور: با نصب دوربین‌های جدید، در مجموع تعداد دوربین‌های ترافیکی پایتخت به بیش از ۴هزار سامانه افزایش پیدا کند.

جزئیاتی از نصب ۳۶۰دوربین‌ نظارتی جدید

محل نصب: حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) در شهر ری
طول مسیر: ۱۴کیلومتر
معابر اصلی مسیر: خیابان هفده شهریور، خیابان شوش، خیابان فدائیان اسلام
فاصله دوربین‌ها از یکدیگر: حدود ۷۰۰متر
کارکرد دوربین‌ها:کاربری ترافیکی و کنترل سرعت

دوربین‌های کنترل سرعت در راه تهران

۵۶۰دوربین کنترل سرعت به‌زودی در شهر تهران نصب می‌شود.
دوربین‌های کنترل سرعت از نوع سرعت لحظه‌ای و سرعت متوسط است.
این طرح در مرحله مناقصه قرار دارد.
نصب دوربین‌ها از اواخر شهریور آغاز خواهد شد.
۳ تا ۴ ‌ماه زمان برای نصب ۵۶۰دوربین کنترل سرعت لازم است.

افزایش دوربین‌های ترافیکی ازمطالبات اصلی پلیس راهور است

شهر زیر چشم هزاران دوربین‌ ترافیکی| دوربین های نظارتی در شهر افزایش می یابد


سرهنگ احسان مومنی، معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ: افزایش تعداد دوربین‌های ترافیکی، چه سامانه‌های نظارت تصویری و چه سامانه‌های کنترل سرعت، تأثیر زیادی در کاهش و کنترل ترافیک معابر و همچنین نزولی شدن آمار سوانح و تصادفات رانندگی دارد. افزایش تعداد دوربین‌های نظارت تصویری باعث می‌شود تا پلیس نظارت بهتر و بیشتری بر ترافیک شهر داشته باشد و این موضوع می‌تواند از وقوع بسیاری از تخلفات وبه‌دنبال آن حوادث رانندگی جلوگیری کند. شناسایی مقصر در تصادفات، اطلاع پیدا کردن از حوادث و سوانح رانندگی یا خرابی وسایل نقلیه که باعث ایجاد ترافیک می‌شود و رسیدگی سریع‌تر به این موارد از دیگر کارکردهای دوربین‌های نظارت تصویری است. سرعت زیاد یکی از دلایل اصلی وقوع تصادفات به‌شمار می‌رود و بدون تردید افزایش تعداد دوربین‌ها در بسیاری از موارد جلوی سرعت غیرمجاز وسایل نقلیه را می‌گیرد و در نتیجه درکاهش تصادفات تأثیر فراوانی دارد. استفاده ترافیکی از ۳۶۰دوربین مورد استفاده در مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین و همچنین اضافه شدن ۵۶۰دوربین کنترل سرعت خبر خوبی درحوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر تهران است. افزایش دوربین‌های ترافیکی از مطالبات اصلی پلیس راهور محسوب می‌شود که امیدواریم شاهد این اتفاق خوب در شهر تهران باشیم.

همه معابر تهران تحت رصد دوربین‌های کنترل سرعت قرار می گیرد

شهر زیر چشم هزاران دوربین‌ ترافیکی| دوربین های نظارتی در شهر افزایش می یابد

محسن هرمزی، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار تهران: پلیس ۵۶۰ نقطه جدید را برای نصب دوربین‌های نظارتی جدید در پایتخت مشخص کرده است و ما دوربین‌های کنترل سرعت را با قرارداد جدیدی که از محل درآمد جرایم ترافیکی شهرداری تهران می‌بندیم، به‌روزرسانی خواهیم کرد. تا پایان سال نیز دوربین‌های جدید را در نقاط مشخص شده نصب می‌کنیم و با این اقدام صددرصد معابر تهران تحت رصد دوربین‌های کنترل سرعت خواهد بود. البته ما به ۲هزار دوربین جدید نیاز داریم که از داخل کشور تامین می‌شود.

چند دوربین ترافیکی جدید در تهران نصب خواهد شد؟

شهر زیر چشم هزاران دوربین‌ ترافیکی| دوربین های نظارتی در شهر افزایش می یابد

حمید برادران، مدیرعامل شرکت کنترل ترافیک شهر تهران:۳۶۰دوربین نظارتی برای تامین امنیت مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مسیر نصب شد. با پایان مراسم این دوربین‌ها در همان محل‌ها باقی ماندند و باتوجه به کیفیت بسیار بالایی که دارند با کاربری ترافیکی از آنها استفاده خواهد شد. برای نصب ۵۶۰سامانه کنترل سرعت هم پس از انتخاب پیمانکار، در مدت ۴‌ماه این کار انجام خواهد شد. با اضافه شدن ۳۶۰دوربین ترافیکی و همچنین ۵۶۰دوربین کنترل سرعت، تعداد دوربین‌های ترافیکی شهر تهران به بیش از ۴هزار سامانه افزایش پیدا می‌کند.

کد خبر 879349
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردارى

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha