تیم فوتبال چلسی برخلاف این تصور که خیلی برای خرید بازیکن هزینه کرده، ۱۹۸میلیون یورو از نقل و انتقالات درآمدزایی داشته است.

به گزارش همشهری‌آنلاین، با اینکه همه چلسی را مسخره می‌کنند که چرا این همه بازیکن می‌گیرد و چرا نام بیش از ۴۰‌بازیکن در فهرست این تیم قرار گرفته، در میان ۱۰‌باشگاه پرخرج نقل‌وانتقالات تابستانی نام این باشگاه لندنی دیده نمی‌شود. اتفاقا چلسی با ۱۹۸میلیون یورو بیشترین درآمد را در نقل‌وانتقالات به‌دست آورده. عنوان زیان‌ده‌ترین باشگاه به برایتون رسیده که اخیرا سرمربی ایتالیایی خود - دی‌زربی- را به مارسی داده و یک مربی آلمانی بسیار جوان به نام فابیان هورتسلر ۳۱‌ساله به جای او روی نیمکت این تیم می‌نشیند. مرغان دریایی در این تابستان ۱۸۲.۹۱‌میلیون یورو در جابه‌جایی بازیکنان زیان دیدند. آنها در تابستان امسال ۲۳۱.۲‌میلیون یورو برای خریدهای جدید سرمایه‌گذاری کردند و فقط ۴۸.۲۹‌میلیون یورو به‌دست آوردند. ناپولی با بیش از ۴۰‌میلیون یورو کمتر از برایتون در رتبه دوم قرار دارد، با ناترازی مالی ۱۳۸‌میلیون یورو که حاصل ورود آنتونیو کونته به‌عنوان سرمربی است. شاید اگر دی‌لورنتیس، مالک باشگاه در لحظه آخر دندان‌گردی نمی‌کرد و پیشنهاد ۷۵‌میلیون یورویی الاهلی عربستان را برای اوسیمن می‌پذیرفت، این ننگ روی پیشانی ناپلی‌ها نمی‌ماند که باشگاه ولخرجی شده‌اند. در رده سوم بدترین عملکرد مالی در نقل‌وانتقالات تابستانی امسال، نام تیم تازه صعود کرده ایپسویچ‌تاون دیده می‌شود که بلافاصله پس از آنکه چشم‌شان به درآمد حق پخش لیگ برتر افتاد، شروع کردند به ریخت و پاش. هزینه خالص آنها در تابستان امسال ۱۲۴.۸۴‌میلیون یورو بود. براساس آمار و ارقام به ثبت رسیده، ۵‌باشگاه لیگ برتر شامل برایتون، ایپسویچ، منچستریونایتد، وستهم و تاتنهام در جمع ۱۰‌تیم زیان‌ده نقل‌وانتقالات حضور دارند. عربستانی‌ها که اقتصادی‌تر شده‌اند، ۲ نماینده در این فهرست دارند؛ الاتحاد و النصر. اما کدام باشگاه‌ها بیشترین هزینه خالص را در تابستان داشته‌اند؟ فهرست زیان‌ده‌ترین باشگاه‌های جهان در نقل‌وانتقالات تابستانی امسال به شرح زیر است (مبالغ به میلیون یورو محاسبه شده است.)

غیر از خولیان آلوارس که با ۷۵‌میلیون یورو از منچسترسیتی به اتلتیکومادرید رفت و گران‌ترین انتقال تابستانی شد، ۱۵‌قرارداد با مبلغ ۵۰‌میلیون یورو یا بالاتر به ثبت رسید؛ ازجمله مانوئل اوگارته از پاریس به منچستریونایتد، میشل اولیسه از کریستال‌پالاس به بایرن‌مونیخ و پدرو نتو از ولوز به چلسی و ...

منبع: روزنامه همشهری