مهلت نقل‌وانتقالات فوتبال در اروپا به پایان رسید و چهره بسیاری از تیم‌ها در این مدت تغییر کرد.

خولیان آلوارس

به گزارش همشهری‌آنلاین، با پایان مهلت نقل‌وانتقالات فوتبال در اروپا حالا می‌توان پرهزینه‌ترین باشگاه‌های قاره را در این پنجره دسته‌بندی کرد. طبق انتظار، چلسی با تاد بولی بیشترین خرید را داشته و باز هم مطابق انتظار، باشگاه‌های انگلیسی به‌دلیل درآمد حق‌ پخش بالاتر نسبت به بقیه لیگ‌ها در صدر قرار دارند. لحظه آخر چند انتقال مهم انجام شد؛ سانچو به چلسی، رحیم استرلینگ به آرسنال، چالوبا به پالاس، بروخا به اورتون و نلسون به فولام رفتند، همه این انتقال‌ها هم قرضی است. ایوان تونی که ۹ماه به‌دلیل شرط‌بندی محروم بود، با ۴۲میلیون یورو از برنتفورد به الاهلی عربستان پیوست. سباستین هالر هم قرضی از دورتموند به تیم تازه صعودکرده لگانس در لالیگا رفت که انتقال عجیبی بود. اوسیمن از فهرست ناپولی کنار گذاشته شد و روز آخر نقل‌وانتقالات هم نتوانست به تیم جدید برود و حتی معامله با باشگاه‌های عربستانی هم تکمیل نشد؛ هر دو طرف از دست هم عصبانی هستند. سامان قدوس و علیرضا جهانبخش هم جزو بازیکنان آزاد و مازاد هستند.

ولخرج‌ترین باشگاه‌ها: چلســی ۲۶۱میلیون یورو، برایتون۲۳۱، منچستریونایتد۲۱۵، اتلتیکومادرید۱۸۵، استــون‌ویلا۱۷۶، پاری‌سن‌ژرمــن۱۶۹، یوونتوس۱۶۳، تاتنهام۱۴۹، وستهم۱۴۴ و بایرن‌مونیخ ۱۴۴میلیون یورو.

گران‌ترین جابه‌جایی‌های تابستانی: انتقال خولیان آلوارس از سیتی به اتلتیکو با ۷۵میلیون یورو، انتقال دومنیک سولانکه از بورنموث به تاتنهام با ۶۴میلیون، انتقال لنی یورو از لیل به منچستریونایتد با ۶۲میلیون، انتقال پدرو نتو از ولوز به چلسی با ۶۰میلیون، انتقال موسی دیابی از استون‌ویلا به الاتحاد با ۶۰میلیون، انتقال ژائو نوس از بنفیکا به پاری‌سن‌ژرمن با ۶۰میلیون، انتقال آمادو اونانا از اورتون به استون‌ویلا با ۵۹میلیون و انتقال دنی اولمو از لایپزیش به بارسلونا با ۵۵میلیون.

پرخرج‌ترین لیگ‌ها: لیگ برتر با ۲میلیارد و ۳۱۰میلیون یورو هزینه، سری‌آ با یک‌میلیارد یورو، لیگ یک با ۷۱۰‌میلیون یورو، بوندس‌لیگا با ۵۹۶.۴میلیون یورو، لالیگا با ۵۵۴.۹میلیون یورو و لیگ برتر عربستان با ۲۵۵.۸میلیون یورو.

لوکاکو، موراتا، دلیخت و فلیکس باز هم خرج روی دست باشگاه‌های خواهان خود گذاشتند. لوکاکو فعلا به دومین بازیکن گران تاریخ، موراتا به پنجمین بازیکن و دلیخت به ششمین بازیکن گران تاریخ فوتبال تبدیل شده‌اند. بیشترین مبلغ‌ هزینه‌شده برای خرید یک بازیکن در تاریخ فوتبال: ۴۰۰میلیون یورو برای نیمار، ۳۶۹میلیون یورو برای لوکاکو، ۲۴۷میلیون یورو برای رونالدو، ۲۲۰میلیون یورو برای عثمان دمبله، ۲۰۲میلیون یورو برای موراتا، ۱۹۸میلیون یورو برای دلیخت، ۱۹۰میلیون یورو برای ژائو فلیکس، ۱۸۲میلیون یورو برای گریزمان، ۱۸۰میلیون یورو برای کوتینیو و ۱۸۰میلیون یورو برای امباپه. از این جمع امباپه رایگان به رئال آمد.

برخی بازیکنان سرشناس هنوز تیمی پیدا نکرده‌اند اما می‌توانند به‌عنوان بازیکن آزاد پس از پایان مهلت نقل‌وانتقالات قرارداد ببندند؛ بازیکنانی مثل ممفیس، هرموسو و مارسیال.

رئال‌مادرید

ورودی: کیلیان امباپه از پاریس و اندریک از پالمیراس.

خروجی: تونی کروس خداحافظی، ناچو فرناندس به القادسیه، خوسلو به الغرافه و رافا مارین به ناپولی.

اتلتیکومادرید

ورودی: خولیان آلوارس از منچسترسیتی، سورلوث از ویارئال، کانر گلگر از چلسی، خوان موسو از آتالانتا، لنگله از بارسلونا و لونورماند از سوسیداد.

خروجی: آرتور فرمیون به لایپزیش، موراتا به میلان، سائول به‌ سویا، ژائو فلیکس به چلسی، سوینوجو به فنرباغچه، ساموئل عمرالدین به پورتو. ساویچ، ممفیس و هرموسو بدون تیم.

بارسلونا

ورودی: اسکار اورنا و پائو ویکتور دلگادو از خیرونا، محمدو امباکه از لس‌آنجلس اف‌سی، آنسو فاتی از برایتون و دنی اولمو از لایپزیش.

خروجی: مارکوس آلونسو به سلتاویگو، گوندوغان به منچسترسیتی، سرخی روبرتو به کومو، لنگله به اتلتیکو، آریل رومئو به خیرونا، روکه به بتیس، استانیس پدرولا به سمپدوریا، مارک گویو به چلسی، شادی ریاض به بتیس و سرجینیو دست به آیندهوون.

اینترمیلان

ورودی: مهدی طارمی از پورتو، زیلینسکی از ناپولی، فراتزی از اوساسونا، جوزپه مارتینس از جنوا و کارلوس آگوستو از مونتسا.

خروجی: لوسین آگومه به‌ سویا، والنتین کاربونی به مارسی، الکسیس سانچس به اودینزه، کوادرادو به آتالانتا و استفانو سنسی به مونتسا.

آث‌میلان

ورودی: یوسف فوفانا از موناکو، پالوویچ از سالزبورگ، موراتا از اتلتیکو، امرسون رویال از تاتنهام، الخاندرو خیمنس از رئال‌مادرید و تامی آبراهام از آاس‌رم.

خروجی: لوکا رومرو به آلاوس، دنیل مالدینی به مونتسا، پیر کالولو به یوونتوس، ژیرو لس‌آنجلس به گلکسی، سلماکرز به آاس‌رم، کرونیچ به فنرباغچه، دکتلار به آتالانتا و سیمون کیائر بدون تیم.

یوونتوس

ورودی: کوپماینرس از آتالانتا، پاپادوپولوس از جنوا، نیکو گونسالس از فیورنتینا، کونسیسائو از پورتو، پیر کالولو از میلان، خوان کابال هلاس از ورونا، داگلاس لوئیس از استون‌ویلا، ژفرن تورام از نیس و دی‌گرگوریو از مونتسا.

خروجی: الکس ساندرو به فلامینگو، کیه‌زا به لیورپول، ماتیاس سوله به رم، مویز کین به فیورنتینا، انزو بارنچیا به استون‌ویلا، دنیله روگانی به آژاکس، دین هویس به بورنموث، ربیو بدون تیم و شزنی خداحافظی.

ناپولی

ورودی: مک‌نومینای از منچستر، داوید نرس از بنفیکا، بیلی گیلمور از برایتون، لوکاکو از چلسی، الساندرو بونجورنو از تورینو، اسپیناتزولا از رم و رافا مارین از رئال‌مادرید.

خروجی: زیلینسکی به اینتر، دیگو دمه به هرتابرلین، لیندشتروم به اورتو و اوسیمن بدون تیم.

منچسترسیتی

ورودی: گوندوغان از بارسلونا و ساوینیو از خیرونا.

خروجی: ماکسیمو پرونه به کومو، کالوین فیلیپس به ایپسویچ، خولیان آلوارس به اتلتیکو، کانسلو به الهلال، یان کوتو به دورتموند و سرخیو گومس به سوسیداد.

چلسی

ورودی: سانچو از منچستریونایتد، پدرو نتو از ولوز، فیلیپ یورگنسن از ویارئال، رناتو ویگا از بازل، ژائو فلیکس از اتلتیکو، دوزبری هال از لستر، مارکو گویو از بارسلونا، عمری کیلمن از استون‌ویلا و توسین آدارابیو از فولام.

خروجی: استرلینگ به آرسنال، بروخا به اورتون، گئورگی پتروویچ به استراسبورگ، کانر گلگر به اتلتیکو، آندری سانتوس به استراسبورگ، مالانگ سار به لانس، لوکاکو به ناپولی، چارلی وبستر به برتون، عمری هاچینسون به ایپسویچ، یان ماتسن به استون‌ویلا، چالوبا به پالاس، کپا به بورنموث، حکیم زیاش به گالاتاسرای، لوئیس هال به نیوکاسل و تیاگو سیلوا به فلومیننزه.

آرسنال

ورودی: رحیم استرلینگ از چلسی، کالافیوری از بولونیا، نتو از بورنموث، میکل مرینو از سوسیداد، داوید رایا از برنتفورد (قرضی به قطعی) و تامی ستفورد از آژاکس.

خروجی: ریس نلسون به فولام، انکتیا به پالاس، فابیو ویرا به پورتو، امیل اسمیت‌رو به فولام، آرون رمزدیل به ساوتهمپتون، نونو تاوارس به لاتزیو، لوکونگا به‌ سویا، سدریک سوارس و الننی بدون تیم.

منچستریونایتد

ورودی: زیرکزی از بولونیا، مانوئل اوگارته از پاریس، لنی یورو از لیل (مصدوم شد)، نصیر مزراوی و ماتیاس دلیخت از بایرن‌مونیخ.

خروجی: سانچو به چلسی، پلیستری به پاناتینایکوس، فان‌دبیک به خیرونا، مک‌تامینای به ناپولی، ون‌بیساکا به وستهم، گرینوود به مارسی، واران به کومو و مارسیال بدون تیم.

تاتنهام

ورودی: ویلسون اودوبرت از برنلی، سولانکه از بونرموث، آرچی گری از لیدز و لوکاس برگوال از دورگاردن.

خروجی: لوسلسو به بتیس، اولیور اسکپی به لستر، برایان خیل به خیرونا، تروی پاروت به آلکمار، امرسون رویال به میلان، جو رودون به لیدز، اندومبله به نیس، هویبیرگ به مارسی، پریشیچ به هایدوک، تانگانگا و سسنیون بدون تیم.

لیورپول

ورودی: مامارداشویلی از والنسیا (قرضی در همان تیم ماند) و کیه‌زا از یوونتوس.

خروجی: بایجچیچ به سالزبورگ، فابیو کاروالیو به برنتفورد، سپ فان‌دربرگ به برنتفورد، بابی کلارک به لایپزیش، ماتیپ بدون تیم و تیاگو آلکانتارا خداحافظی.

دورتموند

ورودی: یان کوتو از سیتی، گروس از برایتون، گیراسی و والدمار آنتون از اشتوتگارت و ماکسیمیلیان بایر از هوفنهایم.

خروجی: سباستین هالر به لگانس، صالح اوزکان به ولفسبورگ، یوسف موکوکو به نیس، فولکروگ به وستهم، هوملس به سوسیداد و مارکو رویس به لس‌آنجلس گلکسی.

بایرن‌مونیخ

ورودی: ایبراهیموویچ از فروزینونه، اشتانیشیچ از لورکوزن، اولیسه از کریستال پالاس، ایتو از اشتوتگارت و ژائو پالینیا از فولام.

خروجی: ساراگوسا به اوساسونا، مزراوی و دلیخت به منچستر، تلیمان به آیندهوون و سونا سار و چوپوموتینگ بدون تیم.

پاری‌سن‌ژرمن

ورودی: دزیره دونه از رن، ویلیان پاچو از اینتراخت، ژائو نوس از بنفیکا و سافونوف از کراسنودار.

خروجی: خوان برتات به ویارئال، موکیله به لورکوزن، اوگارته به منچستر، رناتو سانچس به بنفیکا، ژاوی سیمونز به لایپزیش، آکیتیته به اینتراخت، کارلوس سولر به وستهم و امباپه به رئال مادرید.

کد خبر 878488
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال جهان

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha