مهدی عبداللهی از مدال‌آوران و قهرمانان رشته کشتی از اهالی محله فلاح است. عبداللهی سال ۱۳۶۰ در این محله متولد شد و از همان دوران نوجوانی پا به تشک کشتی گذاشت و تا مرحله قهرمانی کشوری و کسب مدال رنگین طلا پیش رفت. این ورزشکار بدون هیچ چشمداشتی در رشته کشتی و مداحی استعدادیابی می کند.

همشهری آنلاین-احمدرضا مومنی : عبداللهی درباره شروع ورزش قهرمانی اش تعریف می‌کند: «در خانواده فرهنگی ورزشی متولد شدم و پدرم هم در ورزش کشتی فعالیت داشت. به همین دلیل از ۱۳و ۱۴ سالگی ورزش کشتی را شروع کردم ابتدا فرنگی کار می‌کردم و در دوران نوجوانی در همین رشته عنوان قهرمانی تهران را کسب کردم. این موفقیت باعث شد تا همچنان کشتی را ادامه بدم و علاقه‌مند محک زدن خودم در رشته آزاد هم شدم. برایم گرما سرما و سختی‌های مسیر ورزش در کنار درس خواندن معنایی نداشت و برای رسیدن به موفقیت ورزش و درس را کنارهم ادامه دادم. خسرو نظافت دوست، مرحوم طالبی، رحمان تقی‌نیا از مربیان تأثیرگذار و مشوق من برای ادامه مسیر موفقیت‌هایم در رشته کشتی بودند. سال ۱۳۸۳ در مسابقات قهرمانی کشور همراه تیم نیروهای مسلح موفق به کسب مدال طلا و عنوان قهرمانی شدم و این روند دوسالی ادامه داشت.»

قصه‌های خواندنی تهران را اینجا دنبال کنید

کسب عنوان دو دوره قهرمانی کشور در رشته کشتی کج با کسب ۲ مدال طلا و همچنین یک مدال طلا، عنوان مدرک مربیگری کشتی و همچنین داوری فوتبال و کسب عنوان قهرمانی در رشته ورزشی آمادگی جسمانی از دیگر موفقیت عبداللهی است. این ورزشکار که از کارمندان شهرداری منطقه ۱۹ است علاوه بر ورزش تحصیلات دانشگاهی‌اش را تا مدرک کارشناسی ارشد مهندسی شهرسازی ادامه داد. البته این ورزشکار در حوزه مداحی اهل‌بیت هم فعالیت دارد و حتی در این زمینه کشف و پرورش استعداد در میان افراد مستعد و خوش صدا می‌پردازد.

عبداللهی معتقد است زکات آنچه در این سال‌ها کسب کرده است، در اختیار قرار دادن دانشی که دارد برای دیگران به‌ویژه میان افراد مستعد است. به همین دلیل او در میان بچه‌محل‌های قدیمی‌اش کار پرورش و استعدادیابی بدون چشمداشتی , بی هزینه انجام می‌دهد تا با این کار ریشه‌ای بسیاری از آسیب‌های اجتماعی میان نسل جدید کاهش پیدا کند و توانایی و استعداد آنها در مسیر صحیح ورزش هدایت شود.