اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

به گزارش همشهری‌آنلاین به نقل از سایت دفتر رهبرانقلاب؛ اعضای کاروان‌های اعزامی ایران به بازی‌های المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس صبح امروز (سه‌شنبه) با حضور در حسینیه امام خمینی(ره) با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی دیدار کردند.

رهبر معظم انقلاب در بخش هایی از بیانات خود فرمودند:

در ورزش‌های بین‌المللی، آوردگاه‌های جهانی در ورزش فقط قدرت بدنی و مهارت ورزشی نیست که نشان داده میشود. قدرت روحی و اعتماد به نفس ملّت ایران هم به رخ بدخواهان کشیده میشود. این خیلی مهم است. اینکه این دختر عزیز ما مثلاً مدال خودش را اهدا میکند به بچه‌های غزه یا فلسطین این خیلی در دنیا پرمعناست. یا اینکه اسم کاروان را میگذارند خادم‌الرضا مثلاً در این خیلی معنا هست.

حفظ حجاب این خانمهای ورزشکار اینکه ورزشکار [مرد] ما، قهرمان ما با زن بیگانه دست نمیدهد وقتی که [او] میخواهد جایزه‌اش را اهداء کند این خیلی پُر معناست این نشان‌دهنده اعتماد به نفس است، این نشان‌دهنده‌ی آن است که ایرانی هویت خودش را ارج می‌نهد برای هویت خودش ارزش قائل است، هویت ملی و هویت اعتقادی و اسلامی.

این در امسال کاملاً بروز و ظهور داشت، نشان داده شد. پرچم فلسطین را نشان داد، ورزشکار ما می‌آید با رفقایش پرچم فلسطین را نگه میدارند به قولش شماها عکس سلفی میگیرد. اینها خیلی باارزش است، این خیلی با اهمیت است من به هیچ وجه از این چیزها آسان عبور نمیکنم من روی تک‌تک اینها تکیه میکنم و معنا میکنم در ذهن خودم و در زبان خودم برای مردم.

شما در میدان ورزش علاوه بر قدرت بدنی، علاوه بر مهارت ورزشی و توانایی‌های جسمی یک توانایی معنوی را هم نشان دادید هویت را هم ارائه کردید.

حالا این هویت ایرانی چیست؟‌ این مهم است.

تحریف یکی از ابزارهای رائج دنیاست در گذشته و امروز و لابد در آینده. یک ملت را تحریف میکنند، حقیقت عقیده‌ی او ته دل او را جور دیگری به دنیا منعکس میکنند، راه مقابله‌اش چیست؟

شما در مقابل چشم میلیونها انسان شاید صدها میلیون که دارند عرصه‌ی المپیک را تماشا میکنند با بوسیدن قرآن، با سجده کردن روی زمین، با تشکر کردن از خدا این حقیقت را منعکس میکنید این هویت را شما منعکس میکنید، هویت ملت ایران، اعتماد به نفس میل به عظمت ملی برای کشور خودش است، هویت ملت ایران، پایبندی به عقاید دینی است، پایبندی به اسلام است، پایبندی به اهل‌بیت است، نام مقدس ائمه (علیهم‌السلام) و مقدسات مذهبی در ارائه‌ی شما در المپیک چشم‌نواز است.

شما مشخص میکنید که هویت ملت ایران چیست. هم هویت دینی را، هم هویت سیاسی را این پشتیبانی شما از فلسطین این یکی از کارهای مهم است.

سلفی امیرعلی آذرپیرا، کشتی گیر کشورمان با پرچم فلسطین که در بازی‌های المپیک فرانسه موفق به کسب مدال برنز شد
سلفی امیرعلی آذرپیرا، کشتی گیر کشورمان با پرچم فلسطین که در بازی‌های المپیک فرانسه موفق به کسب مدال برنز شد

گزارش کامل این دیدار را از لین زیر بخوانید و ببینید: